Jump to content

Bunnstoff bobler

Bayliner.

Recommended Posts

Fort å tro at dette er plast pest. Kan også være reaksjon mellom stof og eventuelt primer.... Å farte over med ei malingskrape vil fort avdekke hva det er. Er boble i Gelcoat med vann som smaker surt inni så har du en liten jobb foran deg. Ikke verdens undergang men bør utbedres etter uttørking gjennom en lang og kald vinter.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Faktisk litt vanskelig å se på bildet men siden du skriver bobler så går jeg ut i fra at det er det du mener. Selv om det er krater kan det være at tidligere eier har fjernet boblen og det vil da vises laminat og ikke Gelcoat .  

Noen ganger ser det ut som plast pest, men den egentlige årsaken er tør fiber mot Gelcoat (første laget som ofte blir utført i csm300 gr.) Jeg har sett noen eksempler på det. Vises tydelig om sola treffer sort bunnstoff. Da utvider rester av styren og fukt seg å det blir små bobler. Utbedring utføres på samme måte, og da er det somregel i et mindre område.

Kommentar fra moderator: Jeg la til "bobler" i tittelen da den kun bestod av "Bunnstoff"

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...