Bayliner. Startet 28.Oktober.2019 Del på Facebook Startet 28.Oktober.2019 Noen som har en ide om hvorfor det ser slik ut under båten min.tok den opp for første gang i år. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 28.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Osmose? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 28.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Fort å tro at dette er plast pest. Kan også være reaksjon mellom stof og eventuelt primer.... Å farte over med ei malingskrape vil fort avdekke hva det er. Er boble i Gelcoat med vann som smaker surt inni så har du en liten jobb foran deg. Ikke verdens undergang men bør utbedres etter uttørking gjennom en lang og kald vinter. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Grand Banks jr Svart 28.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Vil ikke osmose / plsstpest gi bobler utover? For meg ser det ut som krater... Var den glatt og fin da du sjøsatt båten? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
NilsPils Svart 28.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Merker etter rur . . ? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bayliner. Svart 28.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Første gang jeg ser under denna.handla i år.skal pusse/skrape litt for å se lit dypere i detta.Er kunn på den delen der v-bunn starter,er en helplaner detta. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 28.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Faktisk litt vanskelig å se på bildet men siden du skriver bobler så går jeg ut i fra at det er det du mener. Selv om det er krater kan det være at tidligere eier har fjernet boblen og det vil da vises laminat og ikke Gelcoat . Noen ganger ser det ut som plast pest, men den egentlige årsaken er tør fiber mot Gelcoat (første laget som ofte blir utført i csm300 gr.) Jeg har sett noen eksempler på det. Vises tydelig om sola treffer sort bunnstoff. Da utvider rester av styren og fukt seg å det blir små bobler. Utbedring utføres på samme måte, og da er det somregel i et mindre område. Kommentar fra moderator: Jeg la til "bobler" i tittelen da den kun bestod av "Bunnstoff" Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.