Jump to content

Valg av motor til snekke fra 1980


Berghøi

Recommended Posts

Hei! Vurderer å kjøpe båt med bmc captain 1,5 l., diesel, 4 syl, 1985, f.vann avkjølt motor. Kjenner noen av dere til den? Driftsikker? Lett å få reparert / få deler? Eller burde jeg kjøpe båt med annen motor, eks Yanmar? Er svært taknemlig for tilbakemelding. Mvh

Redigert av Berghøi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Driftsikker? JA! BMC er enn motor det er svært vanskelig å ta livet av. Jeg har en 2,5l i min båt, og kjøpte båten uten å vite noe særlig om motoren som er fra 1978. Senest idag hadde jeg en prat med Foss maksin (skaffer deler) om motoren da jeg har en litt sliten ferskvannspumpe, og han kunne fortelle at disse motorene er driftssikre som bare det. Utrolig sjelden at det er noe feil med dem, og er det noe så er det gjerne øverst. M.a.o. vil en eventuell feil stort sett kunne lokaliseres til maskinens øvre deler, som er vesentilg enklere å gjøre noe med enn resten.

 

Det er ikke BMC-verksteder på hvert naust rundt omkring, men deler får man tak i. Jeg ville ikke nølt med å kjøpe båt med slik motor. Lykke til :sailing:

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...