Jannmar Startet 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 30.Oktober.2019 (redigert) Jeg har ikke landstrømanlegg eller fast batterilader i båten. Båten ligger på vannet. Er det da greit å lade batteriet med en ekstern lader og skjøteledning fra land, uten å koble båtens batterikabler fra + og - polen? Redigert 30.Oktober.2019 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Om du har en fornuftig helst dobbeltisolert lader med galvanisk skille er det ikke noe problem å lade uten og koble fra batteriet. Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Du har vel en hovedstrømsbryter så du får koblet fra det meste? I så tilfelle er det det du beskriver som er måten å å gjøre det på og har du ikke hovedstrømsbryter er det på tide å få den på plass. :) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
LALUNA II Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Ikke noe problem så lenge du ikke kobler til noe annet en laderen til batteri(er) med batteriklyper da er det jo kun 12/24 volt som kommer ombord Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Jannmar Svart 30.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Jeg har hovedstrømbryter, og laderen er en C-tec lader som styrer seg selv, så da leser jeg ut i fra svarene at det går greit. Takker alle. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.