Geb Startet 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Startet 30.Oktober.2019 Batteriladeren ville ikke lade batteriet. Forståelig da kontaktene ser slik ut etter at jeg dro de frem.. Finnes erstatningskabler til denne, eller er det bare å kjøpe ny? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Klemmene på C-tek laderne er søppel. Skjedde samme med min. Først datt plasten av klemmene så røk de. Finn deg noen andre klemmer og lodde de inn på ledningene. Sitér dette innlegget Link to post
Geb Svart 30.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 4 minutes ago, jerognal said: Klemmene på C-tek laderne er søppel. Skjedde samme med min. Først datt plasten av klemmene så røk de. Finn deg noen andre klemmer og lodde de inn på ledningene. Er mine klemmer original, eller er det noe tidligere eier har mekket til? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Med den skjøtekontakten så er de nok orginal.... Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Min Ctek er nå permanent tilkoblet batteriet til dieselbrenner-batteriet i vinterhagen. I garasjen har eg kjøpt en 15 Ahmp lader på Clas Ohlson. Den er faktisk mye bedre og lader svinfort. Sitér dette innlegget Link to post
Marius Engel Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 (redigert) Det der er originalpluggen. Min holdt uendelig lenge, men den er litt puslete. Bare klipp av og press på ny kontakt eller isolerte kabelsko. Redigert 30.Oktober.2019 av Marius Engel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Geb Svart 30.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Jeg har klippet av pluggen og prøver å sjekke at laderen fungerer før jeg går videre. Men hvordan? Har målt med voltmeter direkte på kablene: 0V. Prøvde på alle modusene for å være sikker. Gir en slik lader spenning kun når batteriet er tilkoblet, eller er laderen ødelagt? Kan den testes ved andre metoder? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 (redigert) Geb skrev 14 minutter siden: Gir en slik lader spenning kun når batteriet er tilkoblet, eller er laderen ødelagt? Kan den testes ved andre metoder? Elektroniske batteriladere trenger ofre en mot spenning for å begynne å lade så ja den må være tilkoblet ett batteri for å kunne lade. Teste om den virker gjør du med ett voltmeter/multimeter når den er tilkoblet ett batteri. Ett full ladet batteri har ca 12,75V mens ladespenningen med batteriladeren tilkoblet vil være ca 13,7-14.5 V alt etter som hvor batteriladeren er i lade syklusen. Hvis kontakten på ledningen inn på laderen er i orden får du kjøpt den andre delen med kontakt,ledning og ringsko eller eventuelt batteriklyper som reservedel. Hvis ikke den er i orden så er det bare å klippe ledningen og skjøte inn valgfri ledning lengde med ønsket tilkobling til batteriet. Redigert 30.Oktober.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Geb Svart 30.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 9 minutes ago, pipe said: Elektroniske batteriladere trenger ofre en mot spenning for å begynne å lade så ja den må være tilkoblet ett batteri for å kunne lade. Teste om den virker gjør du med ett voltmeter/multimeter når den er tilkoblet ett batteri. Ett full ladet batteri har ca 12,75V mens ladespenningen med batteriladeren tilkoblet vil være ca 13,7-14.5 V alt etter som hvor batteriladeren er i lade syklusen Ok. Da er det ut for å finne noen meter ekstra kabel, kabelsko, etc. Er det forsvarlig å bruke klyper på begge polene? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Geb skrev 2 minutter siden: Er det forsvarlig å bruke klyper på begge polene? Ja originalt kommer C-Tek sine batteriladere til bil med klyper på begge ledninger i likhet med de fleste andre batteriladere. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 30.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2019 Geb skrev 7 minutter siden: Da er det ut for å finne noen meter ekstra kabel, kabelsko, etc. Eller kjøpe denne https://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/batterilader/batterilader/kabler-pa11435no? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.