Molinari Posted November 3, 2019 Share Posted November 3, 2019 Prøvde å fyre opp båten for å få den på henger, etter at den har ligget rolig en stund. Alt funket når jeg la båten til ved brygga. Denne båten har innebygd tank. Fikk ikke pumpet frem bensin med pumpebelgen, virket som det kom falsk luft. Helte på mer bensin og gikk over filteret, og strammet slangeklemma på gummislangen på filter. Fortsatt ville den ikke suge. Puttet så slangen i en besinkanne, det virket der og jeg kunne pumpe besin inn i motoren. Fortsatt ville den ikke starte. Tok av deksel, og så på bensifilter etter bensinpumpa, det fyltes ikke hverken med håndpumpa, eller når jeg kjørte el-starter. 1. Er det en løs gummislange under kobberrøret i tanken, hender det at denne morkner og faller av? 2. Skjer det at bensinpumpa setter seg, eller slutter å funke, så den må løsnes evt byttes? Quote Link to post
ivar Posted November 3, 2019 Share Posted November 3, 2019 i tillegg kan det være falskluft etellerannet sted inne på motoren , eller at el slange ligger litt forkjært slik at den suges flat av vakuumet fra pumpa Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Molinari Posted December 24, 2019 Author Share Posted December 24, 2019 Det er teakdørk på denne båten som har sprukket opp ute ved kanten et par steder. hvordan fikser man noe slikt mens det ligger i båten, eller må man skru det løs? Kan jeg skru ut hele greia, og er det rifla glassfiber under eller er det helt glatt? Quote Link to post
Recommended Posts