Jump to content

Antall personer ombord ?

Rookie_332

Recommended Posts

Code0 skrev 1 minutt siden:

...hvis du kjører for fort, beruset, uansvarlig, uten vester (avh av størrelse), så JA. men ikke pga antall. CE merke er noe produsenten setter på båten for. Å bkrefte at den er designet og bygget iht regler og standarder, sier ikke noe om båtens stan 10 år etter, legger ingen formelle hindre for din bruk.

Ok ?

Code0 skrev for 16 timer siden:

@Rookie_332 det er din båt. Folka ombord er ditt ansvar. CE merking sier hva båten er designet for. Det er ikke forbudt å gå utenfor CE merking. Om jeg kjøper en båt CE merket for kystseilas, så får jeg ikke bot om jeg blir påtruffet med den båten på Kanariøyene. 

Dersom båten er forsikret og forliser på havet, kan du være sikker på at forsikringsselskapet bryr seg.

dobsen62 skrev 56 minutter siden:

Dersom båten er forsikret og forliser på havet, kan du være sikker på at forsikringsselskapet bryr seg.

...mulig... avhenger av hva du fortalte dem når du forsikret båten... Hvis jeg sier jeg skal til Antarktis med en 28-foter, så kan forsuikringsselskapet si ja eller nei.. Hvis de tar polisen, og båten går ned... hva kan de klage på...?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...