BØstrøm Posted November 4, 2019 Share Posted November 4, 2019 Jeg har en Ford Lehman 2722, 4 sylindret 90HK. Originaldynamoen røyk ut for ett par år siden. Fra den nye Balmardynamoen, går det en hvit ledning innom MC regulatoren, så videre til turteller. Turtelleren viser nesten 1100 i tomgang, mens rundt 2600 på full spiker. Det siste tror jeg er riktig(sånn ca), men tomgangsturtallet vises altfor høyt. Meget vanskelig å se noe under turtelleren. Der er det minst en halv kilo med ledninger på kryss og tvers, stripset til den store gullmedaljen. Hvordan kalibrerer man dette, eller er det i det hele tatt mulig? Link to post
Hulda Posted November 4, 2019 Share Posted November 4, 2019 På min turteller av fabrikat Faria sitter en justering for turtall på baksiden av telleren. Trolig har du noe tilsvarende. Turtallet som vises avhenger av frekvensen levert fra dynamoen. Link to post
index Posted November 4, 2019 Share Posted November 4, 2019 Jeg tenker at det viktigste er å kalibrere toppturtallet. Så får det heller våge seg om ikke tomgangsturtall stemmer helt. Jeg kalibrerte min ved hjelp av et sykkelspeedometer, og tror det stemmer rimelig bra nå. Men opplever det samme som deg, litt feilvisning på tomgang. Gjør meg egentlig ganske lite. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now