Jump to content

Turteller Ford Lehman, mulig å kalibrere?


BØstrøm

Recommended Posts

Jeg har en Ford Lehman 2722, 4 sylindret 90HK. Originaldynamoen røyk ut for ett par år siden. Fra den nye Balmardynamoen, går det en hvit ledning innom MC regulatoren, så videre til turteller. Turtelleren viser nesten 1100 i tomgang, mens rundt 2600 på full spiker. Det siste tror jeg er riktig(sånn ca), men tomgangsturtallet vises altfor høyt. Meget vanskelig å se noe under turtelleren. Der er det minst en halv kilo med ledninger på kryss og tvers, stripset til den store gullmedaljen. 

 

Hvordan kalibrerer man dette, eller er det i det hele tatt mulig?

Link to post
Share on other sites

Jeg tenker at det viktigste er å kalibrere toppturtallet. Så får det heller våge seg om ikke tomgangsturtall stemmer helt. Jeg kalibrerte min ved hjelp av et sykkelspeedometer, og tror det stemmer rimelig bra nå. Men opplever det samme som deg, litt feilvisning på tomgang. Gjør meg egentlig ganske lite.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...