Jump to content

Den Norske Los digitalisert

alidal

Recommended Posts

Jeg kommer nå rett fra Kartverkets "Sjøkartseminar" som har foregått over to dager.
Igår ble Den norske los, i digitalisert utgave offisielt åpnet av statsråd Monica Mæland.
Der er veldig mye bra informasjon og bred funksjonalitet, men de har fortsatt en jobb å gjøre med bl.a. oppdatering av bilder, havneskisser og -kart.
Der vil også komme flere dronefilmer som viser innseilingen til en del trange havner.
Merk at de primære brukerne finnes innen den kommersielle flåten, men også fritidsbåtfolket kan ha god  -  og gratis  -  nytte av det som legges ut.

Med vennlig hilsen POSEIDON

7 hours ago, Poseidon said:

Jeg kommer nå rett fra Kartverkets "Sjøkartseminar" som har foregått over to dager.
Igår ble Den norske los, i digitalisert utgave offisielt åpnet av statsråd Monica Mæland.

Er dette et nettopp påbegynt prosjekt, eller er det jeg som har misoppfattet noe?
Her i Trøndelag er det omtrent bare Trondheim som er lagt inn, sett mot de gamle bøkene/PDF'ene hvor det ligger masse data?

mvh, Arne
www.tiarora.no

12 hours ago, alidal said:

Ja, jeg har sett denne men står det noe sted at produktet ikke er ferdig?
Det lille jeg har sjekket i nærområdet er  - useless, Gule sider gir meg like mye informasjon...

Det er bare å se i de gamle PDF'ene, man har alt fra informasjon om bruåpninger inn i kanalen i Trondheim til flyfoto over havner og innseilinger.
Forsåvidt greit om dette er et pågående prosjekt men da må det framkomme hva som er gjort og hva som gjenstår - og i mine øyne gjenstår vesentlig mer enn det som er på plass.

mvh, Arne
www.tiarora.no

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...