Jump to content

Hvordan tetter motorluker der stolsøyle går igjennom?

Kalle_Anka

Recommended Posts

I en Albin motorseilere er førerstolen fest på en søyle plassert i skjøten mellom motorlukene. 
Ser for meg en gummimansjett som tetter der. 

Ønsker tips på hvor jeg kan finne noe som kan brukes. 

96C9065B-6A0E-4CA3-91B9-02648FCE9DD9.jpeg

A270E8E0-7FE6-4F15-BFEB-3BD757AA03D1.jpeg

F380BD7C-D7BA-49A5-9919-D1B7E22E30F6.jpeg

Nei, desverre. Vil tro de fleste sjapper som selger avløpsdeler vil ha noe lignende. Biltema.obs bygg, jula osv. Kanskje din lokale rørlegger kan hjelpe med nøyaktige mål. 

Biltema kan ha noe som funker

https://www.biltema.no/bil---mc/bildeler/Kjolesystem/slangeklemmer/silikonslange-2000042819

Edited by S/Y Vega (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Hvorfor vil du lage til noe som gjør det vanskelig å åpne lukene? Det kan ikke være mange dråpene som kommer inn her uansett vil jeg tro.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det meste vannet som kommer in er nok fra vask av sittbrunnen. Sen er det veldig dumt å ikke ha en tetning der i tilfelle overskyllende sjø.

Dreneringen ut fra sittbrunnen er kun 2 rør på 38mm og da vil jeg tro at det renner nesten like mye vann ned i motoren som ut.

Sen er motorromslukene likevel skrudd med 6 skruer så en skrue mer eller mindre går helt fint. =)

En myk, tykk gummipakning på innsiden av halvmånene på motorlukene hadde kanskje gjort jobben?  Og da er lukene fortsatt like enkle å fjerne. .

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi