Bjørn Løvjomås Startet 7.November.2019 Link til dette innlegget Startet 7.November.2019 Hei Sitter å planlegger en ny hentetur. Denne gangen er det en spennende båt som går fra vest til øst. En windy 40 Bora. Avreise Stavanger blir forhåpentligvis i morgen formiddag. Marinetraffic blir aktivert når jeg kommer til båten. Som vanlig er det White Lady. Slik været ser ut nå så blir det muligens rolig nedover Jæren. Dmi sier brukbart inne ved land. Håper fiskerne har tatt opp det meste av hummerteiner nå Dette er båten, som er til salgs nå Se link. Planlagt dagsetappe er til Arendal i morgen, så videre til Oslo og Sandvika på lørdag. Hører gjerne fra dere om det er noen som har observasjoner fra nevnte havstrekk. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
aleksbe Svart 7.November.2019 Link til dette innlegget Svart 7.November.2019 Rolige forhold vest av Kvitsøy i kveld, så regner med Jæren er rolig ja. Ikkje meldt om auke av vind i morgon og det er austleg vêr, så det burde vel bli ein fin tur! Har sett lite teiner i leia ut frå Stavanger, men nærme land fins det litt endo. God seilas! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2019 Tusen takk @aleksbe. Gull verd med sånne innlegg. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
torbi Svart 7.November.2019 Link til dette innlegget Svart 7.November.2019 Eg skal følge med. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
LALUNA II Svart 7.November.2019 Link til dette innlegget Svart 7.November.2019 Bør bli greit vær det med den båten Nord øst over land er jo bra kommer nok til å følge med Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Trond123 Svart 7.November.2019 Link til dette innlegget Svart 7.November.2019 Synd det ikke passet å bli med deg @Bjørn Løvjomås. Kunne gått kjapt til Oslo på en dag da. Flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2019 Koselig med alle som følger. Jeg skal prøve å oppdatere ofte. Regner med at jeg kommer til å stryke nært land nedover. Håper å klare meg med diesel til jeg kommer til Arendal. Marsjfart er oppgitt til ca 30 knop. Så det bør kunne gå greit å rekke Arendal på en dag. Dersom været er ok. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Skudefjorden ser bra ut, men du går jo lengre sør. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Likavel er det en nyttig oppdatering. Det er godt å vite at sjøen er.rolig i hele området. Tusen takk @trixie2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 God morgen ser rimelig bra ut noe friskere etter Lindesnes Ikke galt nå Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Forholdsvis greit på Lindesnes foreløpig ja. Flott. Sitter på bussen ut mot Hundvåg nå. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 God tur, Bjørn! Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 God tur. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Tusen takk. Nå ligger jeg og knotter litt på apparatene ombord. Rigger meg med nettbrett, så blir det snart avgang Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Gudrun Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Og husk avtalen fra tidligere Bjørn: Ikke et ord om hvor fint vi båtfolk har det her vest. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 God tur østover, Bjørn. Håper ikke det blir for "Windy" Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Godt driv sørover allerede ja. :) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 ser bra ut dette Farsund0 nm1,2 m2,2 m180 ° S6,9 sek Lista-Fyr5,99 nm0,9 m1,8 m189 ° S6,8 sek Eigerøy 35,28 nm0,7 m1,4 m197 ° SSV6,9 sek Kvassheim-V45,6 nm 0,7 m 1,3 m199 ° SSV6,7 sek Obrestad-V 53,66 nm0,5 m 0,9 m208 ° SSV6,7 sek Jærens-Rev62,2 nm 0,4 m 0,8 m213 ° SSV6,6 sek Feistein-V 65,53 nm0,3 m 0,6 m219 ° SV6,5 sek Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Oppdaterer litt senere når jeg kommer ut litt fra land. Glimrende her nå Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 På utsiden av Tananger. Godt driv nedover Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Passert Obrestad nå, ser der går mere sjø lenger ute. Det stemmer bra med strømkartet på Dmi. Øker litt sjø her og. Men 30 knuter går bra Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Helt flatt igjen ved Vigrestad. Da øker vi til 32 igjen Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Fremdeles bra på <Neset> Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Ser ut til vinden tar seg opp fra Lista og videre Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.