Jump to content

Båtfrakt Stavanger til Sandvika, Oslo. Windy 40 Bora

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hei

Sitter å planlegger en ny hentetur. 

Denne gangen er det en spennende båt som går fra vest til øst. En windy 40 Bora.  Avreise Stavanger blir forhåpentligvis i morgen formiddag. 

Marinetraffic blir aktivert når jeg kommer til båten. Som vanlig er det White Lady. 

Slik været ser ut nå så blir det muligens rolig nedover Jæren. Dmi sier brukbart inne ved land. Håper fiskerne har tatt opp det meste av hummerteiner nå

Dette er båten, som er til salgs nå

Se link.

Planlagt dagsetappe er til Arendal i morgen, så videre til Oslo og Sandvika på lørdag. 

Hører gjerne fra dere om det er noen som har observasjoner fra nevnte havstrekk.  

Endelig ble det Bobåt

Koselig med alle som følger.  Jeg skal prøve å oppdatere ofte. Regner med at jeg kommer til å stryke nært land nedover. Håper å klare meg med diesel til jeg kommer til Arendal. Marsjfart er oppgitt til ca 30 knop.  Så det bør kunne gå greit å rekke Arendal på en dag. Dersom været er ok.

Endelig ble det Bobåt

ser bra ut dette

Farsund0 nm1,2 m2,2 m180 ° S6,9 sek

Lista-Fyr5,99 nm0,9 m1,8 m189 ° S6,8 sek

Eigerøy 35,28 nm0,7 m1,4 m197 ° SSV6,9 sek

Kvassheim-V45,6 nm 0,7 m 1,3 m199 ° SSV6,7 sek

Obrestad-V 53,66 nm0,5 m 0,9 m208 ° SSV6,7 sek

Jærens-Rev62,2 nm 0,4 m 0,8 m213 ° SSV6,6 sek

Feistein-V 65,53 nm0,3 m 0,6 m219 ° SV6,5 sek

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...