Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Flott.med bilde fra Neset. Ser vinden er veldig nordlig. Mest på Torungen med 12 ms i kastene Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Lista fyr passert, med lett sjø fra fedafjorden. 33 knop Litt mer skyer og vind Men raskeste passering av Jæren for min del Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Marida Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Blir det kanalen? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 (redigert) Her kommer han på Lindesnes Redigert 8.November.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LAKA Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 God tur! Nesten litt synd at du ikke får testet en slik båt i litt sjø. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Det var faktisk litt sjø ved Lindesnes. Det er grunnen til at jeg går innaskjærs nå Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Litt mer vind her øst, overskyet og kaldere. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Just another day at the office............. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Sannelig rakk jeg Arendal før mørket. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 8.November.2019 Link til dette innlegget Svart 8.November.2019 Riktig bruk av fart og hjerne så blir kalulasjonen riktig Godt kjørt Ais sporet ditt var veldig ustabilt i dag mulig du jabber mye i telefonen til tider ? her er du bare kommet til Grimstad nå Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2019 Doven i dag, så det ble sen avgang. Men nå nærmer det seg straks avgang fra Arendal mot Oslo. Litt usikker på vind og sjø, men håper det lar seg gjøre innen rimelig tid. Leia er lagt nærme land i dag og. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2019 Det kan også rapporteres at white Lady var fornøyd med besøket. Stemplingspapirene er levert og alt er klart for å dra mot øst Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2019 Passerer Risør nå. Får litt sjø fra sørøst. Måtte senke farta til 24 knop. Selv om vinden er veldig fra nord, så drar sjøen inn fra sørøst. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2019 Snø... huff. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
goggen000 Svart 9.November.2019 Link til dette innlegget Svart 9.November.2019 Færder har NNØ 9msek Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2019 Vrengen passert. Nærmer oss målet nå Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2019 goggen000 skrev 1 minutt siden: Færder har NNØ 9msek Det var muligens noe mer rundt Larvik og Tønsberg tønne. Der var det friskt en stund . Men helt inne ved land var det rolig sjø Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lazyjack Svart 9.November.2019 Link til dette innlegget Svart 9.November.2019 Artig å følge, ser ut til å ha vært en fin tur! Jeg er interessert i hva det koster å få transportert en båt på denne måten? Tar du betaling per per døgn? Antar at reiseutgiftene betales av oppdragsgiver i tillegg til dette. Svar meg gjerne på IM. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2019 Sendt svar på Im til deg, @Lazyjack Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 9.November.2019 Link til dette innlegget Svart 9.November.2019 Du kom deg trygt forbi hummerteinekaoset uten nærkontakt? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2019 Ingen teiner ble trekt av meg, heldigvis Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
pipe Svart 10.November.2019 Link til dette innlegget Svart 10.November.2019 Disse racer båtene allså...Hente tur trådene er jo over før den begynner jo Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2019 Det var jo ikke så galt denne gangen, jeg tok jo pause midt på Men det er litt gøy, når været klaffer, båten går godt. Og turen blir gjennomført uten uhell av noe slag. Det som jeg vil peke på nå, i hummertiden, er at en må være veldig årvåken for teiner. Det ser ut som beste fiskeplasser ofte er midt i leia. Og i 30 knop, skal en jobbe hardt for å få øye på alle små bøyer. Jeg var veldig glad for at jeg så lite flytetau denne gangen. Da hadde det ikke vært rom for å manøvrere i de verste områdene. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Grand Banks jr Svart 10.November.2019 Link til dette innlegget Svart 10.November.2019 Trekke teiner i 30 knop er en sport som ofte ikke ender bra... Godt gjennomført hentetur! (Selv om det er mer underholdning de gangene det skjer noe mer ???) Det er ikke tid til å lage de helt store "reisetrådene" heller i 30 knop. Er lettere å ta seg tid til å skrive mer når det går i 10. Første gang jeg førte større båt i 18 knop hadde jeg faktisk problemer med å henge med på (papir-) kartet da jeg var vant til 8-10 knop. 30 er en god del mer. Alltid hyggelig med en hentetråd @Bjørn Løvjomås ? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
LALUNA II Svart 10.November.2019 Link til dette innlegget Svart 10.November.2019 Vel blåst fikk desverre ikke tid til å følge med i dag men ser du kom greit frem alikavel Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.