Jump to content

Båtfrakt Stavanger til Sandvika, Oslo. Windy 40 Bora

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Doven i dag,  så det ble sen avgang. Men nå nærmer det seg straks avgang fra Arendal mot Oslo.  Litt usikker på vind og sjø, men håper det lar seg gjøre innen rimelig tid. Leia er lagt nærme land i dag og.

Endelig ble det Bobåt

Det var jo ikke så galt denne gangen, jeg tok jo pause midt på:giggle:

Men det er litt gøy, når været klaffer, båten går godt. Og turen blir gjennomført uten uhell av noe slag. 

Det som jeg vil peke på nå,  i hummertiden, er at en må være veldig årvåken for teiner.  Det ser ut som beste fiskeplasser ofte er midt i leia. Og i 30 knop,  skal en jobbe hardt for å få øye på alle små bøyer.  

Jeg var veldig glad for at jeg så lite flytetau denne gangen. Da hadde det ikke vært rom for å manøvrere i de verste områdene. 

Endelig ble det Bobåt

Trekke teiner i 30 knop er en sport som ofte ikke ender bra...

Godt gjennomført hentetur! (Selv om det er mer underholdning de gangene det skjer noe mer ???)

Det er ikke tid til å lage de helt store "reisetrådene" heller i 30 knop. Er lettere å ta seg tid til å skrive mer når det går i 10. Første gang jeg førte større båt i 18 knop hadde jeg faktisk problemer med å henge med på (papir-) kartet da jeg var vant til 8-10 knop. 30 er en god del mer.

Alltid hyggelig med en hentetråd @Bjørn Løvjomås ?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...