Jump to content

Hvordan få løs innmaten i varmeveksler?

Lars H.

Recommended Posts

Og mens jeg var igang, ble det ny slange for inntaket for sjøvann, den gamle slangen ser helt OK ut, men er tross alt 33 år gammel.

Jeg har en bra butikk 10 minutter å gå hjemmefra som heter Industri Fokus AS og som nettopp er overtatt av Tess. De har begrenset utvalg av slanger, men jeg fikk det jeg var ute etter, 2 meter med 1" armert slange til kr.125,- som kan bøyes helt OK etter mitt behov og som skulle tåle det meste mekanisk og av kjemikalier, inkludert sjøvann.

slange_inntak_sjoevann_tess.jpg.b188dfbed94c7742af1fe3f601e86115.jpg

slange_inntak_sjoevann_tess_armering.jpg.35fce8ea6f69b3ae6beb97f8cec21169.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Som et lite apropos til kjøpet av denne slangen:

Der jeg kjøpte den holdt tidligere Tools til, med adgang til en Hydroscan butikk. Nå er Hydroscan borte (selv om skiltet lyser mot en når en kjører forbi) og det er Industri Fokus AS (med mye spennende verktøy osv.) som har overtatt lokalene. Og så er det Tess som eier Industri Fokus AS Og på ryggen til betjeningen står det: Tess. For å gjøre det helt helt uforståelig, legger jeg ved kvitteringen, - hvor kommer Alf Bjerkes Oslo inn i bildet?

industri_fokus_kjittering.jpg.c894bc7f6e5570465c8e70e727ca66a1.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ah ha, så Alf Bjhekes var en adresse.  Skulle jeg ha noe helt spesielt innen slanger, hadde jeg dradd til Alnabru. Men greit å rusle en liten tur til en butikk i nabolaget..

Redigert av Lars H. (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...