MR Swe Startet 9.November.2019 Del på Facebook Startet 9.November.2019 Hei.. Er det noe man borde gjøre med wallasen føre vintern.skal man la pumpen stå i parafinflaske eller ta den ut? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 9.November.2019 Del på Facebook Svart 9.November.2019 Bruker du parafinflaske? Eller mener du 4 ltr dunk/tank? Spiller jo ingen rolle, bare nysgjerrig.... Nei, du trenger ikke gjøre noe med Wallas'en for overvintring. Men om du har anledning til å starte den opp ca 1 gang hver måned er det bra. Du kan med fordel ta slangen(e) ut av dunken og skru på originalkorken. Da hindrer du at det kommer kondens ned i dunken/tanken. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Eureka Svart 9.November.2019 Del på Facebook Svart 9.November.2019 Eller tape over luftingen ? Drar du slangen ut av dunken kan du banne på at du søler noen dråper Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 9.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2019 Har dunk :-) men tåler parafin og stå ute i minusgrader Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 9.November.2019 Del på Facebook Svart 9.November.2019 Ifølge Wallas Service er parafinen han anbefaler brukt på varmerne samme som selges/brukes på fly og helikopter. Det er Jet A1. Hvis så, fant jeg ved å google nedre frysepunkt: Minus 47 C. Da er det på tide å lukke vinduet.. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 9.November.2019 Del på Facebook Svart 9.November.2019 Ja. Tidligere sto parafinfatene på utsiden av husene. Skjer ingentig, om du eventuelt skulle falle for fristelsen til å la båten overvintre i Karasjok. Til våren ville parafinen være like fin igjrn. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 10.November.2019 Del på Facebook Svart 10.November.2019 Eureka skrev On 9.11.2019 at 13.21: Eller tape over luftingen ? Ikke nok å tape over luftingen i så fall. Kondens kan også komme inn til tanken via returnippelen i bunnen av varmeren, eller ved T-stykket som er plassert ved siden av brenneren om det er et kokeapparat. Kondensvann er ikke opplevd som noe problem om tanken er full eller nærmest full. Fullere dess bedre. "Tom" tank gir bedre plass til kondens som igjen blir til vann som legger seg på bunnen. Men så må jeg legge til at kondensvann ikke er et stooort problem, med mindre tanken står i årevis uten å bli tømt. Noen har også 10 ltr tank montert som etterfylles med Fritidsparafin. Her kan det oppstå mer kondens siden tanken ikke får anledning til å tømmes helt eller blir byttet ut - slik som en gjør når du skifter hele kannen/dunken. Ellers kan jeg bekrefte de andre svarene du har fått Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.