Jump to content

Blandingsforhold for en litt eldre evinrude 75 hk

Mørebas 17ft

Recommended Posts

Hei og velkommen til Forumet.

Du MÅ lese reglene for å poste på dette forumet.

Vær så snill å endre emnetittelen på denne tråden innen fristen på 2 timer.

Tittelen SKAL være beskrivende og det er ikke mulig å få til med ett ord....

En enkel huskeregel kan feks være: Hva har du og hva trenger du hjelp til

Evindrude 75 hk | Ukjent årgang | Hva er riktig blandingsforhold ?

(om du virkelig ikke aner når motoren din er produsert så bør du i det minste legge ut ett bilde)

OMC oppga vel alle sine eldre påhengser til 50:1 eller 100:2 om du vil. Det er 2% oljeinnblanding. OBS, dette er ikke noe jeg kan dokumentere, bare det en forhandler fortalte meg den gang jeg hadde en Evinrude 60hk uten VRO.

Slike oljedoserings beholdere er kjekke saker om man ikke er så kjapp i hoderegning :thumbsup:

På 30 liter skal du da ha 6 dl olje. 15 liter 3 dl olje, 10 liter 2 dl olje, osv.

Nå er jeg så gammel at eg husker gamle Evinruder. Alle gikk på 2%. Husker da Yamaha kom med 1%. Ville diskusjoner om dette kunne funke. De ville ifølge gamle grinebitere garanter skjære seg....:giggle:

Har forresten en kompis med en Johnson 35 fra tidlig 80-tall. Han sverger til 4%.:crazy: Røyklegger hele havnen og skifter plugger i hytt og pine....:giggle:

Nei kjør på 2 % du. Funker snus....