Smiley Startet 11.November.2019 Del på Facebook Startet 11.November.2019 Som andre før meg, har jeg pådratt meg noe ukjent ( i tillegg til masse arbeid). Jeg var sist fredag og hentet en båt på nøyaktig 4,3 meter (fenderkant-fenderkant) som ble gitt bort på Finn.no. Jeg har i flere år ønsket meg en vinter-fiskebåt som jeg ikke trenger å være redd for. At det er noen timer med pussing og arbeid før den er sjødyktig er egentlig bare positivt, dette er jo gøy. Skroget er helt, men ikke pent.... Målet er å få den tilbake i en stand der den ser ut som nesten "ny"! Giveren mente det var en Askeladden, men etter å ha kikket på gamle bilder etc. har jeg ikke troen på det. Bl.a. fordi sidene på skroget ikke har "bordganger" men har èn langsgående profil. Et annet kjennetegn er sitteplassene på sidene foran motorbrønn. Jeg har så langt ikke funnet båter som har tilsvarende. Fakta så langt: 4.30 m lang, nesten slette skrogsider, sitteplasser som går litt fremover på sidene fra bakre tofte, svak V-bunn (ingen form for kjøl), hvitt skrog mosegrønn innvendig, dørkplater (ikke støpt). Noen av medlemmene her inne som kjenner igjen båten ut i fra bildene? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
ivar Svart 11.November.2019 Del på Facebook Svart 11.November.2019 Grønnfarga og form på innerliner ser identisk ut med denne som visstnok skal være en Saga 14 båtsmann. (Men andre bilder av båtsmann ser ikke ut til å ligne utvendig ....) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
ivar Svart 11.November.2019 Del på Facebook Svart 11.November.2019 Saga Kaptein er kanskje mer riktig..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Smiley Svart 11.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2019 (redigert) Flott! Takker så mye! Det er unektelig en Saga 14 Kaptein ja. Fin liten båt. Det hadde jeg aldri funnet ut på egen hånd. Gleder meg til å gå gang med den, og tenkte å følge opp med en mini-prosjekt tråd når den tid kommer. Redigert 11.November.2019 av Smiley (see edit history) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.