VP44 Posted November 12, 2019 Share Posted November 12, 2019 Noen som har gode råd for å få stram pressening på seilbåt som ligger i boblehavn.? Har utfordring med at snø og is legger seg i pressening som en pølse på dekk. Quote Link to post
Popeye70 Posted November 12, 2019 Share Posted November 12, 2019 Presenningen må passe til båten (ikke for lang osv). Heng noe tungt i underkant av presenningen for å holde den stram. Om mulig kan du strekke tau fra fotlist og opp til «mønet», så dette tauet hindrer presenningen fra å legge seg ned på dekk. Quote SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Code0 Posted November 12, 2019 Share Posted November 12, 2019 Jeg setter tett med blanke-åser... og henger spylevæskekanner i bunn, 6 på hver side på 36 fot... Quote Link to post
VP44 Posted November 12, 2019 Author Share Posted November 12, 2019 Takk for gode innspill og bilder. Da vet jeg hvordan jeg kan gjøre det ?? Quote Link to post
Framtia Posted November 12, 2019 Share Posted November 12, 2019 Jeg tar av rekkestøtter og manntau, da er det ingen fare for at presenningen siger ned på innsiden. Bedre takvinkel, evt lavere mønehøyde får du også. Quote Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Dykker Posted November 12, 2019 Share Posted November 12, 2019 Jeg har bestilt formsydd Norena som jeg får neste uke. Trykk på høyre piltast for å bla i bildene fra leverandøren her. Tok opsjon (som kom i år) med 14 innvendige hemper som festes til rekka innvendig, samt fargeanvisning (rød/grønn) på topp av presenning for lettere montering. Presenningene leveres etter mål til hver enkel båt. Vantene tress sidelengs inn i lommer osv. Quote Link to post
Recommended Posts