VP44 Startet 12.November.2019 Link til dette innlegget Startet 12.November.2019 Noen som har gode råd for å få stram pressening på seilbåt som ligger i boblehavn.? Har utfordring med at snø og is legger seg i pressening som en pølse på dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 12.November.2019 Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 Presenningen må passe til båten (ikke for lang osv). Heng noe tungt i underkant av presenningen for å holde den stram. Om mulig kan du strekke tau fra fotlist og opp til «mønet», så dette tauet hindrer presenningen fra å legge seg ned på dekk. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Code0 Svart 12.November.2019 Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 Jeg setter tett med blanke-åser... og henger spylevæskekanner i bunn, 6 på hver side på 36 fot... Sitér dette innlegget Link to post
VP44 Svart 12.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 Takk for gode innspill og bilder. Da vet jeg hvordan jeg kan gjøre det ?? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 12.November.2019 Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 Jeg tar av rekkestøtter og manntau, da er det ingen fare for at presenningen siger ned på innsiden. Bedre takvinkel, evt lavere mønehøyde får du også. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Dykker Svart 12.November.2019 Link til dette innlegget Svart 12.November.2019 Jeg har bestilt formsydd Norena som jeg får neste uke. Trykk på høyre piltast for å bla i bildene fra leverandøren her. Tok opsjon (som kom i år) med 14 innvendige hemper som festes til rekka innvendig, samt fargeanvisning (rød/grønn) på topp av presenning for lettere montering. Presenningene leveres etter mål til hver enkel båt. Vantene tress sidelengs inn i lommer osv. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.