Jump to content

Finnes det flere alternativer til gode helårsbåter med strak aksel enn Viknes, NB og Saga?

GSEuser

Recommended Posts

Vi har idag en Scand Nordic 27, som vi forsåvidt er fornøyd med, og kommer til å beholde ei stund til. 

Det er kun 2 ting vi savner med nåværende båt og det er innvendig dusj og at båten er lukket. 

Har kikket endel på finn og sett meg ut spesielt Saga 315 og 325, NB 870 touring, og selvfølgelig Viknes 880,900,930 osv. 

Krav her blir vel:

Strak aksel 

Min. 15knop marsjfart 

Lukket båt

Innvendig dusj 

5 soveplasser 

Ikke flybridge

27-33 fot

Budsjett 500.000-1000.000 kanskje mer. 

Finnes det andre alternativer vi bør vurdere? 

Mvh

Raymond

Edited by GSEuser (see edit history)
GSEuser skrev 31 minutter siden:

Viknes 1030 K3 Har som du sier "alt", 

eneste som mangler er pris + at den blir litt for stor i forhold til vinteropplag ?

Hva skal man med opplag når man har helårsbåt ? 

Sun 960 644A8E69-D16C-4B2C-BC34-897BAD147D0B.jpeg.b840382059087f622d6b1d2754decfa0.jpeg

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

GSEuser skrev for 1 time siden:

Finnes det andre alternativer vi bør vurdere? 

Njaei.

Problemet er helst 5 ordentlige soveplasser.

GSEuser skrev 53 minutter siden:

vinteropplag

Disse båtene virker hele året.

Er noe av poenget.

På de varmeste dagene kan jeg av og til ønske meg noe uten tak, men nå i helga som var var det topp med fast tak!

Rolf skrev 13 minutter siden:

Sun 960 

Er dette en videreutvikling av Sandvik 920?   

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Fuglen skrev 11 minutter siden:

På de varmeste dagene kan jeg av og til ønske meg noe uten tak, men nå i helga som var var det topp med fast tak!

Klima/aircondition fra en bil på huggeren kan være løsninga da, evt ha 2 styreposisjoner

Eika skrev 20 minutter siden:

2 styreposisjoner

Allerede i boks.

Men ser og sitter litt dårlig i fartsretningen ute.

Ikke dumt med aircon, men vi har dessverre ikke så fint vær at det er noe stort problem.

Targa har mye fint.

Men det forbaska drevet...

Har og sansen for NB 8700

Nimbus kan og ha noen alternativer.

ivar skrev 50 minutter siden:

Er dette en videreutvikling av Sandvik 920?   

Det stemmer ja.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

nie skrev for 9 timer siden:

Høres ut som du beskriver en Viknes 1030 K3. Den har 5 soveplasser og alt det andre du spør etter men prisen siger nok godt over 1 mill.

Tenkte det samme, men er innhabil:giggle:. Forøvrig begynner vel tidlige modeller av 1030 å bli innafor rekkevidde budsjettmessig med litt tålmodighet.

Fuglen skrev for 8 timer siden:

Der synes jeg 1030 er fin, når man får skjøvet inn hele taket. Ikke opptimal sikt å styre ute i marsjfart, men hvem har det travelt på de fine dagene.

Eika skrev for 10 timer siden:

Hva skal man med opplag når man har helårsbåt ? 

Hele fjorden her jeg bor blir veldig hard om vinteren. 

I tillegg får vi ikke lov å overvintre i båtforening. 

• 1 month later...

Jeg er inne på samme tanken om å bytte til større båt med omtrent samme spesifikasjoner som du nevner. I tillegg kan jeg tenke med forovervendt passasjersete. Jeg har sett på Viknes 880  og lurer i den forbindelse på om noen vet når de ble levert med bakre bøyle og uttrekkbart tak eller om det er mulig å ettermontere?