Gudrun Startet 14.November.2019 Del på Facebook Startet 14.November.2019 (redigert) Er du en av de som har Wallas i båten? Et veldig godt råd: La den ikke bli stående lenge uten bruk. Skulle fyre i den denne uken men null liv. Alt fra pumpe som ikke ville starte til å tikke uten å fyre opp. Men hjelpen var heldigvis ikke langt unna: "Wallas service" kom med gode råd og etter litt prøving i kulden livnet den jammen til gitt. Byttet for sikkerhets skyld dunken med fritidsparafin for å eliminere. Konklusjonen er: Har du Wallas varmer eller kokeapparat er det greit å fyre den opp hver 4 uke og la den gå en god stund. Stor takk til Rune! Redigert 14.November.2019 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.November.2019 Del på Facebook Svart 14.November.2019 Grei påminnelse! Jeg har ikke fyrt opp min på 6-7 år, spørs om det står til liv da.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lars H. Svart 14.November.2019 Del på Facebook Svart 14.November.2019 Jeg har hatt Wallas Safeflame (keramisk topp) kokeapparat i sikkert 30 år nå, først et for parafin/lampeolje, og nå diesel. Båten står på land fra november til sjøsetting senest april. Da brukes ikke kokeapparatet, men det har alltid startet uten problemer på våren. Jeg må innrømme at jeg har hatt problemer (løsbare) med apparatene, men ikke med start etter lang tid uten bruk. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Martine29 Svart 14.November.2019 Del på Facebook Svart 14.November.2019 Kan slutte meg til takken til Wallassjefen i Ålesund. For et par måneder siden traff jeg han i Ålesund. Hadde med meg to stk Wallas 100 ceramic som haddd tatt kvelden. Han bytta deler fra den ene til den andre og heim til Trøndelag tok jeg med en som funket. Så folkens, bruk hans kunnskap. Og en jævli triveli fyr? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.