Jump to content

Jeg syndet og Wallasen ville ikke starte, men enkle råd reddet dagen.

Gudrun

Recommended Posts

Er du en av de som har Wallas i båten?

Et veldig godt råd:

La den ikke bli stående lenge uten bruk.

Skulle fyre i den denne uken men null liv. Alt fra pumpe som ikke ville starte til å tikke uten å fyre opp.

Men hjelpen var heldigvis ikke langt unna:

"Wallas service" kom med gode råd og etter litt prøving i kulden livnet den jammen til gitt. :thumbsup:

Byttet for sikkerhets skyld dunken med fritidsparafin for å eliminere. 

Konklusjonen er: Har du Wallas varmer eller kokeapparat er det greit å fyre den opp hver 4 uke og la den gå en god stund.

Stor takk til Rune!  :fireworks1: 

Redigert av Gudrun (see edit history)

Jeg har hatt Wallas Safeflame (keramisk topp) kokeapparat i sikkert 30 år nå, først et for parafin/lampeolje, og nå diesel. Båten står på land fra november til sjøsetting senest april. Da brukes ikke kokeapparatet, men det har alltid startet uten problemer på våren.

Jeg må innrømme at jeg har hatt problemer (løsbare) med apparatene, men ikke med start etter lang tid uten bruk.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...