Jump to content

knekte støtstenger.starpowr 7.3 L 96 model


starpowr

Recommended Posts

viser til tidligere innlegg fra meg angående mitt tilbakevendende problem med overnevnte.

fikk tidligere mye god info fra flere av forumets " faste " lesere/skivere, inkludert veldig mye hjelp/ bistand fra " welcraft ". Fikk tilslutt tak i ein kar i stavanger som hadde importert eindel av disse motorene i sin tid.(eg trodde selv at Kings Marine i bergen var dei eneste importørene men der tok eg feil).) Han sjekket opp med ein mekaniker i usa som etter sigende hadde jobbet ved fabrikken der borte. Stavangerkaren var både hjelpsom å vennlig på alle måter men kunne ikke gi meg hverken navn eller nummer på denne mekanikeren på forespørsel fra meg,da han hadde lovet å ikke gå ut med personalia ???. uansett, ifølge mekanikeren "over there" hadde sagt at eg bare skulle rive ut ventiltetningene så var problemet mitt løst....... eg har no prøvt dette, ser ut til å fungere greit.litt oljeforbruk men ikke noe å klage over.

problemet mitt var at eg ved forrige havari skiftet flere deler,samt brukte fagfolk til jobben. Total rekningen kom da på nermere 60 tusen(Vesta forsikring som eg betaler 7000 kroner til i året for båten dekket ikke maskinskade7havari på motorer over 5 år ) .

Da problemet dukket opp igjen etter 10 mnd ( 100 timer ) var forvirringen/fortvilelsen total.

Ville gjerne snakke med denne mekanikeren om dette problemet,da det vistnokk var skjedd det samme på flere av disse motorene. ( for lite smøring på ventilene). Om å fjerne ventiltetningene er løsningen er jo dette både gratis å lettvint, MEN både eg og kona trenger litt mere info om dette for å kunne føle oss trygge når vi igjen slipper fortøyningene og prøver oss på sommerferie nummer 3 i denne båten. 04/05 sommerene ble begge fiasko pga overnevnte.

 

Er det noen av dere maskinkyndige som har noe å bidra med i så måte, kan problemet vere løst bare med å fjerne ventiltetn...? Det var her såkalte paraplytetninger... Støtstanghavariene mine var kun på eksosventil. Uansett så var det svakt avtrykk etter eksosventilene på 6 av 8 stempel. Eg reiv no riktignok ut tetningene både på eksos/innsug... for å vere sikker. Pressiserer at motoren kun hadde 199 timer ved første havari, og har kun vert kjørt på mineralsk motorolje.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...