Jump to content

Salong / benk på BB side til Viknes 770 Combi


Bramer

Recommended Posts

Jeg kjøpte i høst en Viknes 770 Combi 1999 modell.  Jeg er godt fornøyd så langt, men det vil bli lettere å få med kona til våren/sommeren om jeg hadde hatt bedre sittemuligheter ute.  Jeg har sett på andre Viknesmodeller at det finnes en sammenleggbar "salong"/benk, enten rett eller også med vinkel.  Noe slikt hadde vært midt i blinken. 

 

Jeg har kontaktet Viknes om dette, og har fått til svar at de ikke har noe slikt til 770 Combi.    Tanken er å bruke "salongen"/benken på fine dager når vi er på tur eller ute og dorger, og slå den sammen når jeg trenger mer dekksplass ifm teinefiske.

 

Er det noen som kjenner til noen som lager slike løsninger til denne båten?

 

Med vennlig hisen

Per Bramer, Larkollen

 

Link to post
Share on other sites

Kikket igjennom noen hundre bilder av 770 men kan ikke finne noe som går igjen på flere. Tyder på en eller annen har hentet ide fra en annen båt og laget beslag. Muligens du blir sittende i vinden hvis du fester den i kanten på plastrekken? Den type båt har et ganske høyt rekkverk i rustfritt rundt mens f.eks 830 har såpass høy rekke i plast det kun er en lav håndrekke på toppen?

Muligens derfor jeg fant et bilde av en 770 med trekk hele veien rundt rekkverket akter?

Men ser flere har slike "livbøyekasser" med løst lokk på den siden.

Vi brukte 2 campingstoler med tynne puter til dette formålet og et lite sammenlagt bord. Alt gikk under dekk akter når vi var under fart. 

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

På utenlandske sider finner man mye ved å google: foldable marin seat bench eller foldable stainless seat brackets eller universal foldable seat bench. Med kun braketter kan du selv lage det du selv vil av. Enklest og absolutt billigst å få tilsendt kun braketter. Du kan også søke etter foldable bench leg stainless. Ebay etc har masse av dette. Bruk gjerne "marin" i søkeordet.

 

Har sans for båten du har kjøpt. Hadde den vært min, så hadde jeg gått for samme løsning. Men kjekt å kunne vippe denne med når man feks skal sette opp to solstoler og et lite bord. Regner med at du har skaffet deg det? Kjerringa trenger jo litt komfort:wink:

 

NB: Lite av sånt utstyr i Norge. Men Agderboat.no har en del rart utstyr. Du kan også høre med de..

Redigert av Torsen67 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...