dc21 Startet 17.September.2005 Del på Facebook Startet 17.September.2005 jeg har en coronet 21dc. er det noen her som har meninger om motorvalg til maks 50000,- båten veier 1250 kg. jeg antar at motoren bør yte 130-200hk, alle synspunkter er av interesse båten har et vp270 drev men dette kan selvfølgelig byttes Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 17.September.2005 Del på Facebook Svart 17.September.2005 Er du ute etter bensin eller disel? For 50lapper skulle det uansett ikke være noe problem å få tak i motor bare sørg for å bruke tiden godt Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
dc21 Svart 17.September.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2005 jeg tenkte på en dieselmotor men vurderer også bensin hva med vp aqad 30/40 eller aqd40? bmw ? Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 17.September.2005 Del på Facebook Svart 17.September.2005 (redigert) Tror jeg ville gått for bensin på en sånn båt, da en 21 DC normalt ikke har så mange gangtimer pr år likevel. Da blir det vanskelig å forsvare prisen av en diesel. I tillegg bråker de mer, og vibrerer mer. Har selv en AQ 151A, og min veier 1200Kg. Ville vel anbefalt en litt større motor. Hadde de vært gratis, ville en D3-160 diesel vært perfekt, men på bensinsiden ville jeg valgt f.eks en VP 4,3l på 190HK. De går penere enn 4 syl., og da har du krefter i massevis. Kjøp en motor med drev, det sparer du mest på, og da får du samtidig kvittet deg med 270 drevet og satt på et 290 drev som jo er mye bedre (power trim) og nyere. Redigert 17.September.2005 av Joda5700 (see edit history) Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
o.b.lix Svart 18.September.2005 Del på Facebook Svart 18.September.2005 har flere bekjente som har satt diesel i så liten båt, og i tillegg til at hekken blir tyngre, blir båten for lett, dvs selv med største propell, får motoren for høyt turtall og båten ikke god nok fart (den "spinner"). Går ut fra at dette kan kompenseres med annen utveksling i drevet, men vær obs på problematikken. Når det er sagt, er det beste å kjøpe bensinmotor (helst med 290 drev) - v6 eller v8 - til ca 20.000,- og sette 30.000,- inn på egen bensinkonto og oppnå gode resultater... Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 18.September.2005 Del på Facebook Svart 18.September.2005 (redigert) Tar frem denne igjen http://www2.johnsbatmotor.se/ Hvorfor ikke kjøpe helt ny motor her, istedet for å kaste vekk penger på en gammel motor på finn. Er sjokkert over hvor mye en råtten gammel Vp eller mercruiser koster på finn, flere som skal ha 20-30 tusen for 20 år gamle motorer. Overhalt står det ofte, ja ja.. vi har jo nok av eksempler på overmaling "overhaling"... Han selger risere og manifolder også hvis de gamle er dårlige. JOH Redigert 18.September.2005 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.