Jump to content

Seaco 1030 vs Scand 36 vs Nor Star 350

Fekke01

Recommended Posts

Sitter i novembermørket og lengter etter båt og sommer! Solgt den jeg hadde, 1987 modell Nimbus 28 fot, og har vinteren til å se etter ny bruktbåt. Brukt MYE tid på internettet, også dette forumet. Ikke lett dette med å bestemme seg. En masse kompromiss hele tiden. Setter pris på synspunkter.

Krav/ ønsker

- drev, masjfart 20- 25 knop,

- singelinst

- stor nok til familie på 4 som feriebåt (brukte Nimbusen og vi. Gikk fint det, men vil ha noe større nå)

- helst pantry ute, men ser de aller fleste har det inne

- kjekt med hardtop, men ikke et must (igjen dette med kompromiss)

- IKKE fly

- budsjett ca. 1 mill

Aktuelle er som jeg sett foreløpig, Scand 36, Nordstar 350, Seaco 1030, Marex 350 (men for dyr..)

Nytt og mindre, som Marex 300 SC eller litt eldre og større? Må si jeg pr. nå har falt veldig for Seaco 1030 (fabrikkbygd). De aktuelle er ca. 2007 mod med D6. Ser ut som det ganske god plass. Grandezza 31 ser også fin ut, men mindre enn Seaco`n.

Setter veldig pris på innspill her.

Ja, den Seaco`n på Finn ser veldig fin ut. Men ser at mange har "oppgradert" badeplatformen til en større. Så mtp på ev videresalg senere er det kanskje smart å ha en med dette. Men jøss! Ser ut som en kjempebåt!

Det gjør i høyeste grad Marex`n i Gøteborg også. Men åssen er nå dette med moms igjen??

Moms på 25% kommer man nok ikke utenom uansett. Dessuten sparer man nesten kr, 70 000 mtp på valutakursen på denne Marex`n. Går jo an å undersøke. Bare å spørre forhandler, men nesten for godt til å være sant i så fall.. 

• 3 years later...

Hvilken båt endte du opp med @Fekke01?

Jeg ser på båt til rundt 1 milla, og ser nå på Saga 31 HT, som en klassisk "bo-båt" med aksling og ikke pentry nede. Men noen lapper til får man også en SEACO 1030 med drev og sinnsyk midtlugar og flott uteplass, men Pentry nede.... 
Nå er jo ikke dette to sammenlignbare båter, jeg vurderer nå Traust og sinnsyk soffa og HT, opp mot fart, design og stor midtlugar...... :) 

===============================================

Båt: på jakt etter neste Lolly