tom Cognac Startet 22.November.2019 Del på Facebook Startet 22.November.2019 (redigert) Jeg har abonnert på Båtmagsainet siden starten (1985) og har selv hatt båt siden da og til ca. 2000, samtlige båter var med Volvo Penta innenbords med 280 drev. Båten jeg har nå er en 21 foter med en Mercury 90 hk 2-takts påhengsmotor (outboard som noen vil si) fra 1993. I en test Båtmagasinet gjorde i 1996 av flere påhengsmotorer kommer Mercurymotoren ganske godt ut. Med den blir sagt å være tørst på fullt turtall. Jeg har ikke lest eller greid å oppspore noen test av 93-modellen til Mercury. Er det noen her som har en test eller enda bedre: har god erfaring med denne motoren? Hva bør jeg tenke på, gjøre med den etc? Alt er av interesse å få vite. Redigert 22.November.2019 av Brian Storm (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
dieselfan Svart 22.November.2019 Del på Facebook Svart 22.November.2019 (redigert) Hei Har en 1995 Mariner 90 2T som skal være kliss lik Marcury. Har siden jeg kjøpte den hørt at den er lik 1994 modellen. Er den lik som også 1993 også ? Har brukt motoren på en meget lettdrevet og lett 18 fot jeep. Den har stort syindervolum og oppleves som gørrsterk på den lette båten og bensinforbruket på 3000 omdr er ikke mer enn 15% over 90hk Etec -17 på samme turtall. Til feks vannskikjøring så har den brutale krefter... Redigert 22.November.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.