Jump to content

Verdens største skip tilbake i Kristiansand

Olevine

Recommended Posts

Så var Pioneering Spirit tilbake i havnebassenget i Kristiansand. Den ruver godt i landskapet, og nå som det er mørkt store deler av døgnet lyser den som en hel liten by ute på fjorden. Den skal visst koble fra den såkalte "stingeren" som synes helt til høyre på det ene bildet. 

image.png.e329d3f7b6fe7df280d5d645aad9892d.png

Her et par bilder fra sist gang den var her. Jeg tok en tur rundt den og tok noen bilder. Følte meg nokså liten i nærheten av den der.

20190921_182627.jpg.5e544bc41720527287b09f0cad07a245.jpg

20190921_182859.jpg.d1f9dc0f04f2a91bc08b71909b04ed7f.jpg

Solseng skrev 5 minutter siden:

Får håpe marinen holder seg et godt stykke unna denne byen. Eller blokkene om du vil.

:thumbsup::wink:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Men det er nok vanskelig å se i mørket, i alle fall hvis dekkslysene står på... :giggle:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

hanto1 skrev 1 time siden:

Sist den lå på byfjorden var det lys både på skipet og i blokkene på Tinnheia, et under det gikk bra for andre skip som krysset byfjorden.

Blokkene på silokaia må man også være obs på!

Haha, 

Ja, når gjelder det å være oppservant ?

Det der er så mye krefter med så mye fin-justering at jeg ikke forstår helt hvordan det går. Både det å holde posisjonen så stille i så mye vann med bevegelse, til det å løfte så tungt så fort (med mindre det er redigert film med pålagt lyd etterpå).

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Selv om den er stor viser den hensyn.

Seilte på kryssende kurs med Havbraatt når den gikk ut byfjorden sist sommer.

De så oss på ais og kalte opp lenge før vi kunne se den og ba høflig om vi kunne holde av veien.

Mons

• 2 months later...