Jump to content

Verdens største skip tilbake i Kristiansand


Olevine

Recommended Posts

Så var Pioneering Spirit tilbake i havnebassenget i Kristiansand. Den ruver godt i landskapet, og nå som det er mørkt store deler av døgnet lyser den som en hel liten by ute på fjorden. Den skal visst koble fra den såkalte "stingeren" som synes helt til høyre på det ene bildet. 

 

 

image.png.e329d3f7b6fe7df280d5d645aad9892d.png

 

Her et par bilder fra sist gang den var her. Jeg tok en tur rundt den og tok noen bilder. Følte meg nokså liten i nærheten av den der.

 

20190921_182627.jpg.5e544bc41720527287b09f0cad07a245.jpg

 

20190921_182859.jpg.d1f9dc0f04f2a91bc08b71909b04ed7f.jpg

Link to post
Share on other sites

Solseng skrev 5 minutter siden:

Får håpe marinen holder seg et godt stykke unna denne byen. Eller blokkene om du vil.

:thumbsup::wink:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Det der er så mye krefter med så mye fin-justering at jeg ikke forstår helt hvordan det går. Både det å holde posisjonen så stille i så mye vann med bevegelse, til det å løfte så tungt så fort (med mindre det er redigert film med pålagt lyd etterpå).

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...