3600 Posted November 22, 2019 Share Posted November 22, 2019 I min båd sidder nu et elektrisk toilet,jeg ønsker at bytte det ud til manuel toilet pga.støj og septiktank hurtigt bliver fyldt da det elektriske skyller med meget vand.Problemmet er der kun er 25mm afløb på det elektriske ,ville et manuelt virke med denne dimension?alle slanger til septitanken er 25mm og kan ikke skiftes da studse påseptitanken ikker er større. Link to post
Lars H. Posted November 22, 2019 Share Posted November 22, 2019 Hva med en kran på inntaket av vann til toalettet? Så får du mulighet til å strupe ned mengden vann som brukes. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
3600 Posted November 22, 2019 Author Share Posted November 22, 2019 en mulighed.. men det larmer meget hvis nogen skal tisse om natten. Det elektriske toilet jeg har er modellen med kun 1 pumpe Link to post
Martine29 Posted November 23, 2019 Share Posted November 23, 2019 Pass på så ikke dine passasjerer drikker for megen øl før de går til sengs Link to post
Gullfisk Posted November 23, 2019 Share Posted November 23, 2019 (edited) Tviler på at det blir noen god løsning med manuellt toalett og 25mm slange. Er det mulig å bytte stuss inn på tank? De finnes overganger fra 25-38 men da får du likevel 25 inn på tank. Alternativet er jo å bytte til toalett med separate spyl og tøm pumpe. Da velger du jo vannmengde selv, og ikke bråker de så ille synes jeg. Edited November 23, 2019 by Gullfisk (see edit history) Link to post
Recommended Posts