TideRace Startet 24.November.2019 Del på Facebook Startet 24.November.2019 Kjøpte fjernkontroll til autopiloten (Garmin GHC-10) rett før helgen, inspirert av Steini sin styreposisjon under forstaget på Midgard og Framtia som er "overalt" og fremdeles har stålkontroll på kursen... Har ikke rukket å parre den med autopiloten i båten enda, kun satt inn batterier her hjemme for å sjekke at den våkner til liv, og det gjør den. Men i huleste... hvordan får jeg slått denne på/av? Det finnes ikke på/av-knapp hverken foran, bak eller på sidene. Setter jeg inn batterier våkner den tvert, men skulle gjerne visst hvordan den slås av (og gjerne på igjen). Ja, har til og med lest bruksansvisningen denne gangen, men den nevner ikke dette med et ord. Heller ikke Youtube eller Google som ellers pleier å være ganske løsningsorienterte. Slår fjernkontrollen automatisk på når autopiloten i båten slås på? Eller glemte ingeniørene hos Garmin noe vesentlig på tegnebrettet? Noen som har samme type fjernkontroll og som kan forklare hvordan på/av-funksjonen fungerer? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 24.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2019 Case closed. Ser ut til at den slår seg av etter 15 sekunder etter siste tastetrykk. Jeg hadde jo ikke tålmodighet til å vente 15 sekunder når man har en ny duppeditt i hånda. Og den slår seg på ved et vilkårlig tastetrykk igjen, så av etter 15 sekunder inaktivitet igjen. Kunne det ikke stått noe om det i manualen da, trodde det var derfor vi fikk med manual. Derimot står det noe om at autopiloten KUN kontrollerer roret og ikke seilene, så det må man passe selv. Men ikke noe om av/på. Typisk amerikansk... Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil Solheim Svart 24.November.2019 Del på Facebook Svart 24.November.2019 Min slår seg på når jeg slår på når jeg slår på autopiloten. Bruker den oppe på fly. Fantastisk bra sak! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.