Jump to content

Knopmålare på jolle uten 12v batteri

MR Swe

Recommended Posts

Finnes små håndholdte GPS for turbruk. Kan sikkert settes opp med maritime måleenheter. Aner ikke pris. Søk butikker for tur- og jakt-utstyr. 

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

MR Swe skrev for 3 timer siden:

Er ikke intressert i app på mobil da det er barn som ønsker seg det. 

Du er vel 16 for å kjøre over 10 knop, de fleste 16-åringer har vel en smarttelefon. Under planefart er vel ikke båtfart så interessant? Hvis du er redd for mobilen så er kanskje ikke båtføreren kapabel til å håndtere båt heller.

Garmin sine friluftsgps'er er godt beskyttet mot fukt 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

dieselfan skrev 52 minutter siden:

Med denne + en billig powerpack tror jeg du kommer billigst i mål...

https://www.aliexpress.com/item/4000304295113.html

Men den kan ikke vise hastigheten i knop.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

1 hour ago, Lars H. said:

Men den kan ikke vise hastigheten i knop.

Det er jo bare å multiplisere MPH med ca. 0.87, så får man knop. Alternativt så trekker man bare fra 10% og sier seg fornøyd med et omtrentlig resultat. Enkelt og greit, og bidrar til bedre regneegenskaper hos barna som bruker jolla. :giggle:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Meningen var vel å klare seg uten en smarttelefon Popeye70? Og hvordan tror du barn kan klare disse regnestykkene uten smarttelefon eller kalkulator? Hoderegning, - hva i alle dager er det for den yngre generasjonen?

Edited by Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Guest Avmønstret#

De kan jo kjøre olcshool. Måle lengden på skuta, hive en ostepopp i sjøen foran båten, eller hva de nå har med seg på tur, og måle tiden det tar å passere. 

Så stoppeklokke er det de egentlig trenger, og et målebånd og ostepopp da ;-)

7 hours ago, Pinkvin said:

De kan jo kjøre olcshool. Måle lengden på skuta, hive en ostepopp i sjøen foran båten, eller hva de nå har med seg på tur, og måle tiden det tar å passere. 

Så stoppeklokke er det de egentlig trenger, og et målebånd og ostepopp da ;-)

Trenger ikke ostepop. Når jeg seiler pleier jeg å spytte i vannet og følge med på hvor fort jeg seiler forbi der spyttet traff vannet og så estimerer jeg farta. Å kaste ostepop på sjøen er misbruk av god ostepop! :giggle:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Guest Avmønstret#
Popeye70 skrev 14 minutter siden:

Trenger ikke ostepop. Når jeg seiler pleier jeg å spytte i vannet og følge med på hvor fort jeg seiler forbi der spyttet traff vannet og så estimerer jeg farta. Å kaste ostepop på sjøen er misbruk av god ostepop! :giggle:

Helt enig. Beste som finnes. :-) Har hatt et godt og sunt forhold til ostepop i hele mitt 50- årige liv helt til ungjentene på jobben fortalte at de spiste det med gaffel og at det egentlig lukter rumpe :-/ Noe en jo aldri har tenkt på.. men når en først har tenkt tanken så :rolleyes::giggle: