MR Swe Startet 24.November.2019 Link til dette innlegget Startet 24.November.2019 Hei. Finnes det noen knopmålare på gps som går på vanlige AA/AAA batteri man kan ha på jollen.. Er ikke intressert i app på mobil da det er barn som ønsker seg det. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.November.2019 Link til dette innlegget Svart 24.November.2019 Jeg ville ha søkt på alibaba, banggood og e-bay. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
bellen Svart 24.November.2019 Link til dette innlegget Svart 24.November.2019 Tviler på du finner knopmålere som går på vanlig små batteri. Jeg ville heller valgt trykklogg da. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 24.November.2019 Link til dette innlegget Svart 24.November.2019 (redigert) 8stk oppladbare batterier på 1,5v i serier =12v. Se her feks... Redigert 24.November.2019 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 24.November.2019 Link til dette innlegget Svart 24.November.2019 Finnes små håndholdte GPS for turbruk. Kan sikkert settes opp med maritime måleenheter. Aner ikke pris. Søk butikker for tur- og jakt-utstyr. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
seilfred Svart 24.November.2019 Link til dette innlegget Svart 24.November.2019 Finnes noe som heter speedpuck som egentlig er tenkt for jolleseilere, men den er ganske dyr da... https://www.velocitek.com/pages/speedpuck Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
ivar Svart 24.November.2019 Link til dette innlegget Svart 24.November.2019 evt en brukt garmin ? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=147251781 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Code0 Svart 24.November.2019 Link til dette innlegget Svart 24.November.2019 MR Swe skrev for 3 timer siden: Er ikke intressert i app på mobil da det er barn som ønsker seg det. Du er vel 16 for å kjøre over 10 knop, de fleste 16-åringer har vel en smarttelefon. Under planefart er vel ikke båtfart så interessant? Hvis du er redd for mobilen så er kanskje ikke båtføreren kapabel til å håndtere båt heller. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 26.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2019 Nu var ikke spørsmålet om den som kjører er over eller under 16 år. Eller for den delen kjører 3 eller 35knop.Spørsmålet er om det finnes en knopmålere som ikke er en app på telefonen. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 26.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2019 seilfred. Speedpuck var mitt i blinken utom priset. Takk for tipset Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 26.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2019 handholdt gps var og bra forslag.. skal sjekke videre.. se om de tåler saltvann og Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 26.November.2019 Link til dette innlegget Svart 26.November.2019 Med denne + en billig powerpack tror jeg du kommer billigst i mål... https://www.aliexpress.com/item/4000304295113.html Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.November.2019 Link til dette innlegget Svart 26.November.2019 Garmin sine friluftsgps'er er godt beskyttet mot fukt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars H. Svart 26.November.2019 Link til dette innlegget Svart 26.November.2019 dieselfan skrev 52 minutter siden: Med denne + en billig powerpack tror jeg du kommer billigst i mål... https://www.aliexpress.com/item/4000304295113.html Men den kan ikke vise hastigheten i knop. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 26.November.2019 Link til dette innlegget Svart 26.November.2019 1 hour ago, Lars H. said: Men den kan ikke vise hastigheten i knop. Det er jo bare å multiplisere MPH med ca. 0.87, så får man knop. Alternativt så trekker man bare fra 10% og sier seg fornøyd med et omtrentlig resultat. Enkelt og greit, og bidrar til bedre regneegenskaper hos barna som bruker jolla. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
dieselfan Svart 26.November.2019 Link til dette innlegget Svart 26.November.2019 ...eller så må jeg søke på "lesebriller" først... også finne en knopmåler som viser knop.... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.November.2019 Link til dette innlegget Svart 26.November.2019 (redigert) Meningen var vel å klare seg uten en smarttelefon Popeye70? Og hvordan tror du barn kan klare disse regnestykkene uten smarttelefon eller kalkulator? Hoderegning, - hva i alle dager er det for den yngre generasjonen? Redigert 26.November.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.November.2019 Link til dette innlegget Svart 26.November.2019 De kan jo kjøre olcshool. Måle lengden på skuta, hive en ostepopp i sjøen foran båten, eller hva de nå har med seg på tur, og måle tiden det tar å passere. Så stoppeklokke er det de egentlig trenger, og et målebånd og ostepopp da ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 26.November.2019 Link til dette innlegget Svart 26.November.2019 7 hours ago, Pinkvin said: De kan jo kjøre olcshool. Måle lengden på skuta, hive en ostepopp i sjøen foran båten, eller hva de nå har med seg på tur, og måle tiden det tar å passere. Så stoppeklokke er det de egentlig trenger, og et målebånd og ostepopp da ;-) Trenger ikke ostepop. Når jeg seiler pleier jeg å spytte i vannet og følge med på hvor fort jeg seiler forbi der spyttet traff vannet og så estimerer jeg farta. Å kaste ostepop på sjøen er misbruk av god ostepop! Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.November.2019 Link til dette innlegget Svart 26.November.2019 Popeye70 skrev 14 minutter siden: Trenger ikke ostepop. Når jeg seiler pleier jeg å spytte i vannet og følge med på hvor fort jeg seiler forbi der spyttet traff vannet og så estimerer jeg farta. Å kaste ostepop på sjøen er misbruk av god ostepop! Helt enig. Beste som finnes. :-) Har hatt et godt og sunt forhold til ostepop i hele mitt 50- årige liv helt til ungjentene på jobben fortalte at de spiste det med gaffel og at det egentlig lukter rumpe :-/ Noe en jo aldri har tenkt på.. men når en først har tenkt tanken så Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.