Jump to content

Knopmålare på jolle uten 12v batteri

MR Swe

Recommended Posts

MR Swe skrev for 3 timer siden:

Er ikke intressert i app på mobil da det er barn som ønsker seg det. 

Du er vel 16 for å kjøre over 10 knop, de fleste 16-åringer har vel en smarttelefon. Under planefart er vel ikke båtfart så interessant? Hvis du er redd for mobilen så er kanskje ikke båtføreren kapabel til å håndtere båt heller.

dieselfan skrev 52 minutter siden:

Med denne + en billig powerpack tror jeg du kommer billigst i mål...

https://www.aliexpress.com/item/4000304295113.html

Men den kan ikke vise hastigheten i knop.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

1 hour ago, Lars H. said:

Men den kan ikke vise hastigheten i knop.

Det er jo bare å multiplisere MPH med ca. 0.87, så får man knop. Alternativt så trekker man bare fra 10% og sier seg fornøyd med et omtrentlig resultat. Enkelt og greit, og bidrar til bedre regneegenskaper hos barna som bruker jolla. :giggle:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Meningen var vel å klare seg uten en smarttelefon Popeye70? Og hvordan tror du barn kan klare disse regnestykkene uten smarttelefon eller kalkulator? Hoderegning, - hva i alle dager er det for den yngre generasjonen?

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Guest Avmønstret#

De kan jo kjøre olcshool. Måle lengden på skuta, hive en ostepopp i sjøen foran båten, eller hva de nå har med seg på tur, og måle tiden det tar å passere. 

Så stoppeklokke er det de egentlig trenger, og et målebånd og ostepopp da ;-)

7 hours ago, Pinkvin said:

De kan jo kjøre olcshool. Måle lengden på skuta, hive en ostepopp i sjøen foran båten, eller hva de nå har med seg på tur, og måle tiden det tar å passere. 

Så stoppeklokke er det de egentlig trenger, og et målebånd og ostepopp da ;-)

Trenger ikke ostepop. Når jeg seiler pleier jeg å spytte i vannet og følge med på hvor fort jeg seiler forbi der spyttet traff vannet og så estimerer jeg farta. Å kaste ostepop på sjøen er misbruk av god ostepop! :giggle:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Guest Avmønstret#
Popeye70 skrev 14 minutter siden:

Trenger ikke ostepop. Når jeg seiler pleier jeg å spytte i vannet og følge med på hvor fort jeg seiler forbi der spyttet traff vannet og så estimerer jeg farta. Å kaste ostepop på sjøen er misbruk av god ostepop! :giggle:

Helt enig. Beste som finnes. :-) Har hatt et godt og sunt forhold til ostepop i hele mitt 50- årige liv helt til ungjentene på jobben fortalte at de spiste det med gaffel og at det egentlig lukter rumpe :-/ Noe en jo aldri har tenkt på.. men når en først har tenkt tanken så :rolleyes::giggle: 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...