Karlsenkystfiske Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 Har bestemt meg for gå til innkjøp av en rattpumpe til vridbaranlegget mitt. Anlegget er av den typen som står utenpå akslingen og presser den frem og tilbake. Mener det er West mekan som har lagd/levert det en gang i verden. Klarer ikke regulere noe særlig, da det liksom spretter inn, og spretter helt ut når jeg prøver å dra av. Pumper og pumper uten at noe skjer, så plutselig: "Klank" og fulle vinger. Samme andre veien. Vingene siger også på under gange. Men siger aldri av. Har blitt fortalt at det kan være fordi det er for lite fett i propellhodet, eller det kan være fordi rattpumpa slipper igjennom trykk. Har flushet og behørig luftet pumpa, samt drenert av litt olje nede på sylinderen for å forsikre meg om at det ikke står vann i anlegget. Pumpa virker tight å fin, uten dødgang, men den er gammel så jeg føler jeg er nødt til å prøve med ei ny! Men hva slags skal man kjøpe? Ser buitikkene har fra flere forskjellige meker. Sleipner, hydrodrive, seastar, ultraflex, baystar osv. Noen som har noen formening om hvem som er av best kvalitet? Trenger en frontmontert en... Quote Link to post
Recommended Posts