Stekepanne Startet 24.November.2019 Del på Facebook Startet 24.November.2019 Hallo. I seilbåten (2008 mod) har vi dusj hvor man justerer både trykk og temp på samme hendelen. Altså helt likt som de aller fleste vasker, både i båt og hus. Men vi ønsker å bytte dette til en hvor man kan justere de separat. Grunnen til dette er at hvis man skal spare litt på vannet og skru av mens man såper seg inn, blir det fort ubehagelige opplevelser når man skrur på trykket igjen og har fått justert temperaturen. Blandebatteri til hjemme-dusj er delt, men de har også varmt og kaldt vanninntak på forskjellige steder. Jeg har leita på nettet i flere båt og camping-butikker, uten å finne. Noen her som kjenner til noe som kan fungere? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 24.November.2019 Del på Facebook Svart 24.November.2019 Har du mulighet til å montere et standard termostatregulert dusjarmatur? Vi bruker et std armatur kjøpt på Obs bygg. Funker utmerket, gir ønsket temperatur umiddelbart. Men er litt kilen å få tømt for vann om vinteren. Velger derfor å ta det hjem og oppbevare frostfritt. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Mix Svart 24.November.2019 Del på Facebook Svart 24.November.2019 Enig med Brigg, har standard hjemmedusjbatteri både inne på badet og ute på badeplattform på båten. Det er det eneste som duger. Jeg tar ikke batteriene hjem men skrur ut kasetten og blåser tomt for vann som frostsikring. Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 25.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2019 Tusen takk for svar, begge to. Legger ved et bilde (fra Google) av en dusj som er ganske lik min. Har en av dere et bilde av hjemmedusjbatteriet dere har montert? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 25.November.2019 Del på Facebook Svart 25.November.2019 Jeg har tilsvarende som avbildet og følger diskusjonen. Har irritert meg lenge denne her. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Brigg Svart 25.November.2019 Del på Facebook Svart 25.November.2019 Vårt ligner mye på dette. Std dusjarmatur med omlag 15 cm mellom festene. Men ser ut fra @PostIT sitt bilde at det vil være nødvendig å bygge om uttakene for vann om et slikt skal passe. Men det må vel la seg gjøre? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Mix Svart 25.November.2019 Del på Facebook Svart 25.November.2019 Jeg har 2 stk. Oras trykkstyrt. På badeplattform er det montert bak ei luke i sideskott. Ligner dette, men er nok en tidligere modell: https://vvskomplett.no/oras-oramix-dusjbatteri?gclid=CjwKCAiAlO7uBRANEiwA_vXQ-6dGIywVcJR_1-fMWYCwzMFnhLhuUTCns8Z_eSlB772dJazb7KcuERoCUAYQAvD_BwE Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 25.November.2019 Del på Facebook Svart 25.November.2019 (redigert) Til båter så bruker jeg blandebatterier som jeg kjøper på AliExpress, iom at det kan være frost og faren for sprenging. Koster et par tre hundre kroner der. Feks denne. Om det fryser sundt så er det ikke økonomisk ruin. Redigert 25.November.2019 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.November.2019 Del på Facebook Svart 25.November.2019 Ett raskt trykkstyrt batteri er hele vitsen så noe billig kinaræl ville jeg ikke valgt. Da er det bedre å frostsikre batteriet. Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 25.November.2019 Del på Facebook Svart 25.November.2019 Som Mix har jeg også Oras, bra kvalitet og ofte på tilbud hos flere. I dusjen inne, akter montert i stuverom (frostfritt) med pex rør ut der dusjslange vanligvis er, så egen trudesign kran ute ved dusj. Har også tilsvarende foran til spyling av vinsj og båt. Varmtvann tar salt utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.November.2019 Del på Facebook Svart 25.November.2019 Til utebatteriet bak har jeg montert 3-veis ventil inne slik at jeg kan stengre av og drenere/frostsikre utebatteriet og fremdeles ha vann tilgjengelig inne. Vi har lite behov for utedusjen når det er fare for frost. Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 26.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2019 Tusen takk for svar alle sammen. Ikke sikker på hvilke løsning jeg går for, men her er i allefall flere alternativer Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.