Thoma_s Startet 26.November.2019 Del på Facebook Startet 26.November.2019 Har en ovn i båten som ikke er refleks men veldig lik. Mener navnet begynner på T? Noen som kjenner den igjen? Problemet er at den soter. Gjorde rent pipe og nedi ovnen men etter en times tid er det mye løst sot. Dette følger pipa ut og griser til. Den brenner fint og varmer godt. Men for mye sot Ingen problem å fyre opp og regulerer varmen så jeg lurer på om det kan være i dieselen? For mye bio tilsettinger? Er fra Cirkle K. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 26.November.2019 Del på Facebook Svart 26.November.2019 sikker på at den skal ha diesel? ikke parafin? Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Big Horn Svart 26.November.2019 Del på Facebook Svart 26.November.2019 Kjenner ikke denne ovnen spesifikt, men du bør sjekke lufttilførselen. Får den for lite luft eller på feil sted vil den sote. Det samme vil skje om dysene er kokset eller tilsotet. Den varmer kansje, men faktumet at den soter betyr at den ikke brenner bra, og du får mindre varme enn om den brenner some den skal, uten å sote. Sitér dette innlegget Link to post
Thoma_s Svart 2.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2019 Da får jeg støvsuge og gjøre rent. Noen som kjenner modellen? Navn og modell. Den er brukt med diesel i flere år før jeg overtok. Brant fint i begynnelsen, så jeg holder en knapp på lufttilførselen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.