Lars H. Svart 30.November.2019 Link til dette innlegget Svart 30.November.2019 Angående flow fra pumpen, så gir den jo både diesel til dysene og retur. Noen som vet hva som er vanlig/generell mengde retur i forhold til det som går til dysene, lite, like mye eller mer? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Timmeeh Svart 30.November.2019 Link til dette innlegget Svart 30.November.2019 index skrev for 2 timer siden: Ulempen er at du må lufte etterpå. I et par meter bølger nær land kan det være rimelig besværlig. Hva er problemet med å ha pumpen mellom grovfilter og finfilter? Jeg har hatt det slik i tolv år nå, fullstendig uproblematisk. Mulig vi snakker rundt hverandre her. Jeg er enig i det du sier, at det skal være før finfilteret. Hvilken form for grovfilter man har før pumpen vil jo variere. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.November.2019 Link til dette innlegget Svart 30.November.2019 (redigert) Lars H. skrev 21 minutter siden: Angående flow fra pumpen, så gir den jo både diesel til dysene og retur. Noen som vet hva som er vanlig/generell mengde retur i forhold til det som går til dysene, lite, like mye eller mer? På Hulda er inn på pumpen 5/8 inch. Ut fra pumpen er det 1/4 inch. Motoren kan ikke bruke mer enn 20 l/t. Vanlig forbruk 5 l/t. Derfor går det så mye diesel i retur som gitt viskositet kan passere gjennom 1/4 inch minus friksjon. Gidder ikke å regne på det, men svaret er 'nokså mye, til veldig mye'. Avhengig av motorfabrikant. Redigert 30.November.2019 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.