Jump to content

Verdi Raymarine E120??

kleppe9

Recommended Posts

Hei. Vurderer å kjøpe en raymarine e120 eller c120.

Usikker på hva verdien ligger på brukte slike så lurer på om noen har formeninger om det? 

e120 er ikke satt noe fast pris på, men c120 skjermen kunne jeg få for 4500kr.

Dette er kun skjermer med strømkabel, uten kartbrikker eller GPS antenner.

Jeg pleier å kikke på eBay for å få en ide om jeg skal kjøpe/selge brukt. Dette søket gir jo et inntrykk. Om det er verdt det vs å gå opp et hakk for å kjøpe noe mer moderne er en annen sak. Kjøpte selv en E120 fra USA i 2007/8. Pris ca 16000 inkl frakt/mva. Denne var såkalt ‘remanufactured’ og kom dermed på under halv pris ift til såkalte knalltilbud i Norge på samme tid (rundt 39’ mener jeg de lå på). Ville sjekket et sånt alternativ på nyere utstyr før jeg hadde lødd ut 6-7000 på en utdatert (men god) skjerm.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m4084.l1313&_nkw=Raymarine+e120

Jeg solgte en C120 + radar+ egen skjerm til radar  C80? + kabling , kartbrikke og alt som hører til i 2018 for 3500. Var faktisk det eneste budet jeg fikk på utstyret. Byttet ut med Axiom 12 og radar osv. (Mye mer brukervennlig etter min mening)

Edited by TerjeFjern
skrivefeil (see edit history)

Vurderte sist vinter å ta ut c120, c70, to kartbrikker, gps og radar. Regnet da med å kunne få 8-10.000 for pakken med alle bits and pieces. Vet ikke om jeg hadde fått det hvis jeg hadde gjennomført øvelsen.

Kjøpte en fin C120 for Kr.3000,-. Solgte en med litt skadet skjermbelegg for Kr.2000, Begge uten kabler og kartbrikker.

En E120 ville jeg sagt burde ligge mellom 4 og 5000,-. ellers har jeg kjøpt en E90W for 3000,- og en A70D for Kr.2500 siste år, med powerkabel, men uten brikker. A70D hadde innlagt skaerak kart i memoryen.