Jump to content

Wallas 90 starter opp men så dør den

MR Swe

Recommended Posts

Hei.. 

Har fått tag i en overliggandes wallas 90. 

Ubrukt men stått lenge på laget.. Kobler til strøm og parafin og starter opp. 

Pumpen suget opp og etter ca 1 minutt høres det ut som den tenner og det kommer røyk.. Etter 1 min til så kjenner jeg platen begynner bli varm. Men etter 5 så er den kall igjen og den røde lampen har ikke tent. Har prøvd 3 ganger nå... Etter første gangen såg jeg at returslangen ikke satt helt inn i parafindunken.. Flyttade den over til en klar glasflaske for å sjekke om det kom noe i retur og det gjorde det på førsøk 2 og 3.  Noen ide? 

Edited by MR Swe (see edit history)

Prøv ett par ganger til. Måtte starte 5 ganger selv etter 1 år uten bruk før den kom. Ha også godt med strøm på batteri

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

prøvd par ganger til med samme resultat.. den låter som den tenner til og røyken kommer ut . Men så hørs det ikke som den brenner mer og røyken slutter komme og er bare viften som høres og lampen on/off knappen lyser stabilt gult.

Edited by MR Swe (see edit history)

Batterispenningen må være minst 10,7 V. Lav spenning skal varsles med blink i av/på-bryter. Om den blinker vil ikke forbrenningen komme i gang.

Når du slår av bryter etter mislykket forsøk, må du vente min 5 min etter viften stopper før du kan forsøke på nytt. (Nullstilling av kretser)

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Prøv med effektknappen med innstilling på "klokka 3", ikke på full effekt

Hva var det som til slutt fikk sparket den i gang?

Batterispenningen?

Effektbryteren?

En kombinasjon?

Først så prøvde jeg med lader på batteriet.. den startade opp og etter ca 2.5 min så så jeg rød/lpgan da tenke jeg at jeg setter den på max ( det var innen den røde lampen begynt og lyse ) da døde den igjen.

Forsøk 2.. batterie lader på.. Stabilt gult hele tiden.. Den tende rett fort og den røda lampen slog seg på etter ca 4 min.. satt da på full efffekt og den virker helt som den skulle da og etter 10 min var kokade vannet.

Så slutsatt. Var sikket på batterier er ok og kl 15 effekt til rød lampe slår seg på