Jump to content

Hurth 250-3 R , tar ikke lenger ved forover eller revers .

Kjellisen

Recommended Posts

Gearet sluttet bare å gå rundt , ingen reaksjon verken forover eller revers , innkopling virker lett og fin men ingen reaksjon ,står på en Perkins 4108 .

Takknemlig for litt informasjon eller forslag på hvor de fikser sånne , eller hvor mann får tak i en som virker .

På forhånd Tusen takk .

Har du sjekket oljenivået?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Olje er OK , har nok vert oljemangel på eit tidspunkt for bunnplugg var i dårlig forfatning når eg kjøpte båten , sluring har eg ikke merket , men på slutten nådde eg ikke fullt turtall når eg innimellom kjørte på topp i ca 30 sek.

Aksling gikk rundt etterpå vist eg hjalp til i starten , men ingen kraft .

Har du sjekket at akslingen sitter skikkelig fast i klemflensen?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Om akslingen sitter som den skal og det er riktig oljenivå på kassa kan feilen være manglende oljetrykk eller utslitte clutcher. 

Manglende oljetrykk kan skyldes tett oljefilter, feil med oljepumpe eller lekkasje et sted mellom pumpe og clutcher.

Om kassa feiler i begge retninger må begge cluthene være utslitte. Det høres usannsynlig ut at dette skulle skje med begge samtidig. Derfor høres det ut som om dette er oljetrykk-relatert synes jeg. 

Er det lenge siden olje- og filterskift? Har du mulighet for å måle oljetrykket på kassa?

250 hurt er vel mekanisk gear uten filter oljen anbefales byttet årlig,men det er vel ikke problemet her enig med forrige svar lamellene pleier ikke feile både forover og bakover samtidig men jeg har vært borti en før hadde gått uten olje en stund, demper plata kan også synde.uansett må kassa ut men den er liten og lett og du får overhalingskit til en normal pris ikke nødvendig med ny kasse.

Kjellisen skrev for 18 timer siden:

Har fått tilbud på ein brukt kasse som har stått ubrukt i over 15 år , veit ikke om det er ein god ide ?

Den burde vel I så fall fått seg nye lagre og tetninger, 15 år I samme stilling gir ofte rust på lagre og utette simmerringer...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi