Knopfler Startet 5.Desember.2019 Link til dette innlegget Startet 5.Desember.2019 Hei Har behov for litt hjelp hær av dere. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 5.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2019 Liknar på ein eldre Perkins Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 5.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2019 (redigert) Ligna veldig på en 81 HK Perkins 4.236 81 HK.....sikkert stått i en Volvo maskin av en eller annen art (eks. traktor) Redigert 5.Desember.2019 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knopfler Svart 5.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2019 rogeri skrev 36 minutter siden: Ligna veldig på en 81 HK Perkins 4.236 81 HK.....sikkert stått i en Volvo maskin av en eller annen art (eks. traktor) Har stått i en sjark etter det jeg veit. Skal muligens ha den i min selfa 29 fots sjark Sitér dette innlegget Link to post
salming Svart 5.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2019 Volvo Penta md4? Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Det som er ganske sikkert er at det ikke er en "orginal" marinemotor, men en motor som mest sannsynlig opprinnelig kommer fra en landbruksmaskin. (Volvo) Ville selv prøvd å marinisere den med mest mulig orginale komponenter som varmevekslere/manifold oljekjølere, sjøvannspumpe. Mye av dette finnes nok brukt ute på markedet. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Det ser ut som MD4, basis motoren er Mercedes OM636 Sitér dette innlegget Link to post
Knopfler Svart 6.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Håper virkelig ikke att det er en md4.. var ikke mye hk på den. Nei jeg får begynne å demontere og måle borring på den så finner jeg nok ut ? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Fra Lancing Marine UK på spørsmål om det kan være en Perkins 4236: Could well be. If he wants a marinising kit, tell him to walk round the engine with a camera and shoot me four GOOD photos, one looking on each corner, and I will consider just what he needs. Mike Bellamy Lancing Marine, 51 Victoria Road, Portslade, BN41 1XY, Sussex, England. Phone:(+44) 1273 411765, Fax: (+44) 1273 430290 Email: mike@lancingmarine.com, Website: www.lancingmarine.com Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Det er heller ikke OM636. Den kom forøvrig ikke høyere enn drøye 40 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Jeg gir meg....den ligner mye på Perkins 4.236 Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Ventildekselet er typisk Perkins, 4 sylindre og merket 236 = Perkins 4.236. Ikke original marinemotor pga tørr eksosmanifold og Volvo merket (Hadde det vært original Volvo marinemotor hadde der nok stått "Volvo Penta"), kommer nok fra en traktor e.l. selv om den kanskje har stått i båt tidligere. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Hulda Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Og du skal vel slite med å få 80 hk ut av motoren uten turbo, ut fra hva jeg kan google. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 En kjenning hadde en Volvo 500 med denne motoren, mener han sa den var oppgitt til 61 hk / 2200 omdr. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Gudrun Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 (redigert) Disse ble produserte i mange år. Den jeg hadde var rundt 70hk med kjølerør og tørr eksos. Så i en nyere brosjyre fra Universal hvor motoren var blitt videreutviklet og oppgitt til 81hk mener jeg. Litt historikk: https://www.perkins.com/en_GB/company/heritage/products/perkins-4236.html Datablad på en av de siste seriene: https://www.dieselpartsdirect.com/documents/perkins/4.236.pdf Redigert 6.Desember.2019 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.