Worry II Startet 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Desember.2019 (redigert) Hei Da er jeg ferdig med oppussing av badet i kjellern, så nå kan jeg konsentere meg om viktigere ting. Har kjøpt Raymarine-pakke fra godtebutikken i Moss, for å erstatte den gode gamle CX44-pakka, og skal nå i gang med forberedende installasjon. Plotteren inne, er en Axiom 9 som skal monteres der den gamle CX44 hang, i tak-dashbordet. Så til problemet,.. om jeg skal benytte den medfølgende braketten til 9'ern, så vil jo denne stikke laaangt ut. Skalling er uungåelig ! Den er ikke ment for veggmontasje den braketten, og ingen alternativ brakett som ekstrautstyr, så Reodor må opp av skuffen. Har kommet så langt, så nå begynner fininsh-arbeidet så sluttresultatet blir pent. Her noen bilde av gårsdagens Reodor-innsats. Kommer tilbake etterhvert med hvordan dette blir seendes ut i båten. Slik hang gamle CX44: Her vises problemet med dybden den ville fått ut fra samme brakett: Så, frem med metallbor og baugfila (nye): Litt saging i treverk: Så feste med lange skruer: Så kan finish-arbeidet begynne i kveld. Redigert 6.Desember.2019 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Hey Bra jobba Reodor Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 6.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Takker, godtebutikksjef. Du får tipse Raymarine om at de burde hatt en kortere brakett i accessory-lista :-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2019 Da har braketten fått noen runder med sparkel, og et par strøk svart matt. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2019 (redigert) Så har jeg kappet og tilpasset nye VHF'en. Skal lage hull til powerknappen til radaren nå. Fant til og med klistermerke med "Radar" på :-) Redigert 18.Desember.2019 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 19.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 Worry II skrev On 6.12.2019 at 9.55: ... Har kjøpt Raymarine-pakke fra godtebutikken i Moss, for å erstatte den gode gamle CX44-pakka, .... Denne så jeg ikke komme, Worry II ... grattis ... grattis . Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 (redigert) Phoebe skrev 1 time siden: Denne så jeg ikke komme, Worry II ... grattis ... grattis . nei, jeg må jo prøve å holde tritt med tiden, er tross alt 2020 ganske snart. Viktig å oppgradere litt underveis. Blir fint å ligge i badekarret å plotte sommerens ruter. God jul, Phoebe, og lykke til med nye seilskuta ! Redigert 19.Desember.2019 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 19.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 Worry II skrev 40 minutter siden: God jul, Phoebe, og lykke til med nye seilskuta ! Takketakk, Worry II ... og det samme ønskes deg dine :) Du vil nok bli veldig fornøyd med den nye pakken, - selv om den strengt tatt ikke gjør så mye annet enn den gamle, - så går det raskere, tydeligere og bedre. Har en plan om "godtebutikken" i Moss ut på vårparten en gang jeg også, vedrørende diverse jeg bare MÅ ha, men foreløpig lar jeg nok Garmin-anlegget ombord fra 2012 (båten er 2012-mod) leve litt til. Seilbåt sies å være den desidert dyreste måten å forflytte seg gratis på , og den påstanden støtter jeg til fulle allerede . Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 Phoebe skrev 6 minutter siden: Seilbåt sies å være den desidert dyreste måten å forflytte seg gratis på , og den påstanden støtter jeg til fulle allerede . Jo men det var vel ikke dette som var argumentet for å bytte til seil. Det var miljøhensyn, ikke sant ?? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 19.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 (redigert) Worry II skrev 31 minutter siden: Jo men det var vel ikke dette som var argumentet for å bytte til seil. Nei ... økt rekkevidde, nye opplevelser og et enda mer aktivt båtliv var vel grunnen. Og det betaler jeg gjerne litt for. Det gjør faktisk godt i miljøsamvittigheten også, uten at jeg skal overdrive den delen av valget. Velkommen etter med Worry III ;) Redigert 19.Desember.2019 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 19.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 Worry II skrev for 8 timer siden: Blir fint å ligge i badekarret å plotte sommerens ruter. Og det blir foreviget her med bilde, eller..... Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 19.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 Phoebe skrev for 7 timer siden: Velkommen etter med Worry III ;) Den må modnes noen år til først. Jeg er så glad i båten jeg har nå atte, så koser meg noen år til med den. Men ser kosen med seil ! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 19.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 Benji skrev 10 minutter siden: Og det blir foreviget her med bilde, eller..... .. ja vil vi ha bilde her av det, .. egentlig..? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 20.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2019 Worry II skrev for 21 timer siden: .. ja vil vi ha bilde her av det, .. egentlig..? Tror ikke BP er klar for det nei. God Jull Worry Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 20.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2019 God juli ,Ole ! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 20.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2019 Worry II skrev 28 minutter siden: Blir det feil å spørre om du har utvendig svinger? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 20.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2019 Bonus skrev 2 minutter siden: Blir det feil å spørre om du har utvendig svinger? ..nei, har sånn som henger rett ned, svakt mot venstre. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 20.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2019 Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Worry II Svart 20.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2019 I og med at jeg ikke ønsker å kappe i glassfiberen, så får det bli slik som dette. Ser nok bedre ut når det er montert.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2020 Prøvemontering. Synes det blir greit! Lett å ta med plotter hjem om vinteren. Vinkel ble bra. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Må avslutte denne tråden også. Ny modifisert brakett ble helt grei og fungerer bra med tanke på av/på-montering av GPS. Enkel av/på-bryter for strøm til Wi-Fi-radaren med lys så den ikke glemmes. AIS-mottak via Link-9 fungerer fint, ref bildet. Ok pakke dette. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 2.April.2020 Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 Worry II skrev for 2 timer siden: Må avslutte denne tråden også. Ny modifisert brakett ble helt grei og fungerer bra med tanke på av/på-montering av GPS. Enkel av/på-bryter for strøm til Wi-Fi-radaren med lys så den ikke glemmes. AIS-mottak via Link-9 fungerer fint, ref bildet. Ok pakke dette. Lækkert Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.