Jump to content

Starboard lumber i Norge?

Stekepanne

Recommended Posts

PostIT skrev On 13.12.2019 at 17.33:

Tusen takk. De var ikke spesielt billige.

Til å lime fast glassfiber for å ha noe å skru i, er det noe annet som kan brukes?

Hadde vært fint å eliminere muligheten for råte

Vis hele sitatet  

Starboard er polyetylen og ikke noe det er mulig å bruke som kjernemateriale om det var det du tenkte. Finnes masse bra syntetisk kjernemateriale, mest vanlig er polyuretan-skum-baserte plater som Bonocell, Divinycell osv.

Thostr skrev On 15.12.2019 at 13.03:

Starboard er polyetylen og ikke noe det er mulig å bruke som kjernemateriale om det var det du tenkte. Finnes masse bra syntetisk kjernemateriale, mest vanlig er polyuretan-skum-baserte plater som Bonocell, Divinycell osv.

Vis hele sitatet  

nei, da har jeg forklart meg litt dårlig. 
jeg ønsker å lime en kloss til skroget på innsiden av båten, sånn at jeg har noe å skru fast en dings til. Mange bruker div former for treverk malt med noe som skal holde vannet borte, men hvis jeg kan eliminere muligheten for råte helt ved å kjøpe et annet materiale så er det bare fint :)

PostIT skrev On 15.12.2019 at 14.02:

nei, da har jeg forklart meg litt dårlig. 
jeg ønsker å lime en kloss til skroget på innsiden av båten, sånn at jeg har noe å skru fast en dings til. Mange bruker div former for treverk malt med noe som skal holde vannet borte, men hvis jeg kan eliminere muligheten for råte helt ved å kjøpe et annet materiale så er det bare fint :)

Vis hele sitatet  

Skjønner. King Starboard råtner garantert ikke, og forsvinner neppe naturlig fra kloden før sola blir en rød kjempe. Det er også ganske greit å kutte / frese i. Men motsetter seg altså det aller meste av overflatebehandling, som jo kan være helt ok.

Redigert av Thostr (see edit history)
  PostIT skrev On 15.12.2019 at 14.02:

jeg ønsker å lime en kloss til skroget på innsiden av båten, sånn at jeg har noe å skru fast en dings til.

Vis hele sitatet  

Etter det jeg har lest er "King starboard" vanskelig å lime.

Det blir delvis bekreftet av produsenten: https://www.kingplastic.com/qa/can-adhesives-be-used-to-bond-king-starboard/

Jeg ville valgt et annet materiale om det skal limes til glassfiber.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...