Quattro Startet 15.Desember.2019 Del på Facebook Startet 15.Desember.2019 Hei! Har montert lensepumpe i min GH14, har lagt slangen for utspyling midlertidig opp forbi sete i akter. Men vil helst få en bedre og finere løsning på dette. Tenkt å få utspylingen på styrbord side og innfelt med stuss. hvordan få gjort dette ordentlig? Må man splitte dobbelbunnen for å få dette helt tett fra innsiden? Tenker på å få skrudd fast slangeklemme og slikt ordentlig. Tenkte uttak fra lensepumpe ca der runding er på bilde. Kom gjerne med andre innspill ! Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 15.Desember.2019 Del på Facebook Svart 15.Desember.2019 Gjorde tilsvarende på en musling. Der tok eg ut slangen fra lensepumpe i motorbrønnen. Da kommer du til fra innsiden mtp slangeklemmer, lim etc... Viss ikkje må du lage deg en inspeksjonsluke i innerlineren for og komme til.. Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 15.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2019 Fjordland skrev 3 minutter siden: Gjorde tilsvarende på en musling. Der tok eg ut slangen fra lensepumpe i motorbrønnen. Da kommer du til fra innsiden mtp slangeklemmer, lim etc... Viss ikkje må du lage deg en inspeksjonsluke i innerlineren for og komme til.. Da vil all vannet bli spylt over motor(?) om jeg forsto riktig..stuss ut fra motorbrønnen ? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 15.Desember.2019 Del på Facebook Svart 15.Desember.2019 Jeg ville også tatt ut i motorbrønnen. Personlig har jeg bare lagt slangen ut gjennom en av belgene og ned i motorbrønnen. Da slipper jeg sprut. Skulle jeg fastmontert med gjennomgang så hadde jeg laget en gjennomgang som har vinkel nedover på utsiden. Jeg liker også bedre å ha utløp bakover enn på siden, da det gjerne spruter opp i båten igjen dersom den ligger inn til en brygge eller fender. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Quattro Svart 15.Desember.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Desember.2019 Grand Banks jr skrev 15 minutter siden: Jeg ville også tatt ut i motorbrønnen. Personlig har jeg bare lagt slangen ut gjennom en av belgene og ned i motorbrønnen. Da slipper jeg sprut. Skulle jeg fastmontert med gjennomgang så hadde jeg laget en gjennomgang som har vinkel nedover på utsiden. Jeg liker også bedre å ha utløp bakover enn på siden, da det gjerne spruter opp i båten igjen dersom den ligger inn til en brygge eller fender. Gjennomgang med vinkel tenkte jeg faktisk ikke på, så det var lurt. Hvor er det dette kan få kjøpt hend? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.