Jump to content

kan ny telldus programmereres fra telefon/app

btt

Recommended Posts

hei, som det står i tekst lurer jeg på: hvis jeg kjøper ny telldus som jeg skal bruke for å se temperaturer og slå av/på kontakter.

kan den installeres og programmeres med telefon/app i båten eller må dette gjøres på forhånd?

deres som sikkert har masse erfaringer, hvem type bør jeg gå for av temp sensorer?

Nei, du trenger ikke PC, men må bruke nettsiden og ikke appen. Ikke mobilvennlig nettside, men funker. Det enkleste er jo å programmere alt hjemme på forhånd. Godt tips er å merke sensorer og brytere godt. 

Jeg har haft store problemer med at installere nye devices og sensorer på iPad eller telefon. Telldus hjemmeside virkede hos mig kun på pc og med Chrome. Eller på Mac med Chrome. 

Når først enhederne er installerede så fungerer appen ok. 

Jeg har hørt at det visstnok er endel som har hatt problemer med oppsett av nye Telldus-løsninger den siste tiden, men har ikke prøvd å sette opp noe på nytt på lenge. Det som er satt opp tidligere fungerer fint.

De TellStick’ene som heter noe med «Net» må ha internett når de programmeres, og de må programmeres via Telldus Live (nettside). Når den først er satt opp vil den fungere fint uten nett, så man kan ta den med i båten og la den holde på der med den logikken man har satt opp.  Men man får ikke forandret på konfig uten å koble den til nett og endre via Telldus Live.

Det er mulig å bruke en telefon eller et nettbrett for å programmere via Telldus Live, men særlig brukervennlig blir det ikke, spesielt ikke via mobil. Men det er mulig, jeg har gjort det selv.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL