Bårdp Svart 19.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 Uten at jeg vet det vil jeg tro den der ønsker seg 400V fra en frekvensomformer. Sitér dette innlegget Link to post
Fiskeglad Svart 19.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 22 minutes ago, Timmeeh said: Det lignet veldig på en trefasemotor. Noen erfaringer med profisher da? Ser den har samme lineskive som hobbyfisher, og den er ikke noe særlig nei. Kniper ikke godt nok før man er nede i 3,5mm tau. Rillene i skiva slites jo etterhvert og da er den jo helt håpløs. Northlift skivene ser bedre ut, men her virker det som alt er så spinkelt. Komodo har jo knukket sin i festet.. Hva med å få tak i en eldre kb02 og montere en skikkelig elmotor på den? 12v. Har ikke brukt profisher, så vet lite om den. Å montere 12v på en KB02 hadde vært brukandes, problemet blir vel at en må ha en nedgiring/kobling mellom motor og rull, ingen anning hvordan jeg skulle fått det til. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 19.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 Kan den ikke være direktekoblet da? Ikke helt oppdatert på hvilke 12v motorer som kan være egnet tilformålet, de må jo kunne gå med belastning i flere timer for at det skal være aktuelt. Nei løsningen er vel å kjøpe sjark igjen, hehe... Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 19.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 I gamle dager fikset de jo det til med spill som var drevet med akslinger og balatarem på motoren. Hadde et slikt opplegg i den første sjarken jeg hadde. Det fungerte faktisk utmerket og hadde nokk langt bedre virkningsgrad en det hydrauliske system her. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 19.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 Det funket ja. Men det er jo forhistorisk. Nå har man jo garnhalere med 3 motorer, ganske lette i forhold. Garngreier. Der det var 3 mann før er det nå 1 mann. Med nødstopp og det hele. Så i mindre sjarker er hydraulikk snedige greier, ikke å skyve under en stol det. En aldri så liten avsporing :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.