yam Startet 18.Desember.2019 Link til dette innlegget Startet 18.Desember.2019 Er det mulig å skifte eksos koblingen mellom eksosbendet og røret ut uten at vannet kommer inn fra uttaket??? Håper jeg slipper å ta båten på land no. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 18.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2019 Det må gå veldig greit hvis ikke blir eksospotte fylt med vann noe som ikke skal skje ved normal installasjon.at det er Volvo spiller ingen rolle si heller type båt . Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 18.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2019 Drev eller aksel? Med drev tror jeg ikke det går, vannet står kun få cm under kanten når eksoskrøken er tatt av. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
TrikkerN Lønning Svart 18.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2019 Såvidt jeg har forstått så skal 4'røret stå ca 2cm over vannlinja på drev. Jeg tok ikke sjansen og løftet opp båten. Jeg kjøpte den lengste typen, men har ikke montert den enda. ? Sitér dette innlegget Link to post
yam Svart 19.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 Er drev, 290 dp volvo. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 Windy37GM skrev for 4 timer siden: Drev eller aksel? Det er en KAD. Hvis det er aksel er det KAMD. Windy37GM skrev for 4 timer siden: Med drev tror jeg ikke det går, vannet står kun få cm under kanten når eksoskrøken er tatt av. Hvis ikke han setter en favn ved e.l. på baugen da Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Jakob T Svart 19.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 Går fint på dei fleste båtane.Ta av eksosbendet da ser du vannstanden i røret.Greit å ha filler i røret når belgen mellom rør og bend løsnes for bytte Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 19.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2019 Komodo skrev for 21 timer siden: Det er en KAD. Hvis det er aksel er det KAMD. Hvis ikke han setter en favn ved e.l. på baugen da Har en bekjent som skiftet girvaier på en Windy 37 GM ved å sette 8 mann på dekk, helt i baugen. Da kom akterneden høyt nok til at de kunne skru. 12 pack med pils til de foran så de ikke flyttet seg :-) Grunne til at jeg spurte er at det blandes med begrepene KAMD/KAD..... En annen grunn til å gjøre det på land er hvis eksoskrøken er korrodert og knekker når du vrir og bender gummien av så går ikke båten ned. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
TrikkerN Lønning Svart 20.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2019 Windy37GM skrev for 17 timer siden: Har en bekjent som skiftet girvaier på en Windy 37 GM ved å sette 8 mann på dekk, helt i baugen. Da kom akterneden høyt nok til at de kunne skru. 12 pack med pils til de foran så de ikke flyttet seg :-) Grunne til at jeg spurte er at det blandes med begrepene KAMD/KAD..... En annen grunn til å gjøre det på land er hvis eksoskrøken er korrodert og knekker når du vrir og bender gummien av så går ikke båten ned. Ballasttank i baug funker også ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.