Jump to content

Type skruar til galvaniserte stolpesko på kai?


Ask

Recommended Posts

Hei

 

Eg held på å vøla ein kai.

Stolpesko blir støypt fast i stein. I stolpeskoa blir det 2*8 trykkimpregnert, og terrassebord.

Kva materiale bør skruane, som festar treverket til dei galvaniserte stolpeskoa, vera av?

Er det like greitt å bruka galvanisert spiker?

Eventuelt galvaniserte franske skruar?

 

Eg er takksam for svar.

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Ask skrev 1 time siden:

Er det like greitt å bruka galvanisert spiker?

 

Nei. (Det er en dårlig løsning som ikke tåler "bevegelse" og som heller ikke utnytter friksjon mellom 2x8" og søylesko)

 

zipp skrev 1 time siden:

Varmgalvet bolter gjennom skoen og 2x8

 

Det er et godt råd !

Pass på at du velger en U-sko og at skoen har hull for 10 eller 12mm bolt slik at du slipper å borre i skoen for da bryter du galvaniseringen.

Skoen må være for 2" slik at når du strammer til den gjennomgående bolten så oppnår du god kontakt på begge sider av skoen.

Slik utnytter du flatene innvendig i skoen til å skape friksjon... slik får du en meget sterk forbindelse som tåler vær og vind

Link to post
Share on other sites

Ask skrev for 1 time siden:

Hei

 

Takk for råd. Det blir nok boltar. Eg har alt kjøpt inn stolpeskoa, og dei passar til totoms plank.

 

Eg gløymde å skriva at brygga vil kunne bli oversvømt ved springflo. Stolpeskoa vil bli våte ved middels høg flo.

Kaien er på ein svært skjerma plass.

 

Ask

Da er dette nødvendig:  Varmgalvet bolter gjennom skoen og 2x8

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...