LM 605 Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Blir stilig dette. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 15.Februar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2020 (redigert) Jobbet litt ned teak igjen i dag.. Redigert 15.Februar.2020 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 10.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 . Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 14.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2020 I dag fikk jeg ut diesel tank for rengjøring og inspeksjon. Var heldig! Tanken er hel og fin. Ser ut som den er Sveist en gang.. trenger rengjøring innvendig. Fin og blank inni. Ser ikke ut til å være tæring. MYE guffe i bunnen ? hva/hvordan rengjøre? Sitér dette innlegget Link to post
rebop Svart 14.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2020 Mitt forslag er å lage mannhull (om du ikke allerede har det) slik at du kommer til og har langt bedre inspeksjonsmuligeter enn det som er status nå. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 15.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2020 Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 15.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2020 Fått pusla med litt detaljer i dag. Lakkert deksel til Gass/gir hendel. Etter: Før: Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 21.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 Begynt tilpasning av trevirke til forsterkning under dollbord. Skal støpes inn. Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 Hvorfor støttene under dollbord? Om det er fordi dollbordet gir etter, gir det liten mening å føre dem ned på treplata under. -synes ikke det heller var like vakkert som arbeidet du nedlegger eller på skuta.?? Sitér dette innlegget Link to post
Tomasbo Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 Følger med, da eg potler og pusser på min Hanto 24 selv :-) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 21.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 Gøy at du følger @thomasbo! Legg gjerne ut om du har noen gode tips! Har du hatt problemer m fukt? Sitér dette innlegget Link to post
Tomasbo Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 Hadde problemer med fukt gjennom skruehull til rekkestøttene foran, nye skruer og en dash butyl ser ut som har fikset det. Hadde 2 dieseltanker, en på hver side bak, der en begynte å lekke. Tok ut begge tanker, å satte inn en 90ltr under dørken stbd side. På andre siden er varmtvann og ca 40kg ballast under passasjerstol. Er egentlig kjempefornøyd med båten. den er tross alt 38 år :-) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 21.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 (redigert) Så bra! Min Hanto er 42 år! ? Så må si det er gøy å prøve å få denne virkelig gamle dama til å skinne igjen ? Redigert 21.Mars.2020 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 30.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 (redigert) Kost meg litt i snikkerboden i kveld. nytt panel til radio i oljet teak og kappet til nye takplater. Ror kulten fikk første strøk med edelolje. Redigert 30.Mars.2020 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 30.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 Brukte også mye Owatrol sin edelolje i Polaren jeg hadde.. Et ypperlig produkt. Fikk et veldig fint resultat etter "noen strøk" Kjenner meg godt igjen når jeg ser ror kulten på bildet, hadde mange strøk på den, men da ble den fin også. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 30.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 Havarita skrev On 21.3.2020 at 21.12: Hvorfor støttene under dollbord? Om det er fordi dollbordet gir etter, gir det liten mening å føre dem ned på treplata under. -synes ikke det heller var like vakkert som arbeidet du nedlegger eller på skuta.?? He he! De støttene skal jo bort da ? er bare midlertidig for å støtte langsgående treplank før støping ? Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 30.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2020 LM 605 skrev 21 minutter siden: Brukte også mye Owatrol sin edelolje i Polaren jeg hadde.. Et ypperlig produkt. Fikk et veldig fint resultat etter "noen strøk" Kjenner meg godt igjen når jeg ser ror kulten på bildet, hadde mange strøk på den, men da ble den fin også. Ja, veldig godt fornøyd med Owatrol produkter! Hvordan holdt edeloljen utendørs? Har bare brukt den inne før.. flasset ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 (redigert) Hva gjør man med et teak bord hvor øverste lag m teak er ødelagt.. Jo - da laminerer man et nytt lag i 4mm finer som så skal beises i teak farge og lakkes.. ?? Klaffe bordet koster 2500 nytt på maritim så verdt å fikse..? Redigert 1.April.2020 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 1.April.2020 Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 Beleggnings-stein kan brukes til mye.. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 1.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2020 (redigert) Trekking av takplater Redigert 1.April.2020 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 2.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2020 . Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 3.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2020 (redigert) I kveld har jeg lagt «dekorplast» på plate over pentry vask. Den var fryktelig slitt i teak og lot seg ikke redde med pussing/beis/olje. Ble ikke så gæli det? Redigert 3.April.2020 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 4.April.2020 Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 4.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2020 (redigert) Beiset bordet som ble laminert. Beste beisen for å etterlikne teak «sukker kulør og vann. Klart for lakk. Redigert 4.April.2020 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 6.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 (redigert) Alle skott og trallverk under dørk males opp. før: etter: Redigert 6.April.2020 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.