Jump to content

Hanto 24 - 1978 - Prosjekt tråd

Biam1

Recommended Posts

Skal lakkere overbygget (og kanskje skroget). Driver å tenker litt mht. farge/design. Vurderer å droppe de litt gammeldagse "navneboksene" på siden av overbygget. Se denne ide' skissen nedenfor. Har ny mørkeblå kallesje som skal på. Så tenker å ha mørkeblå stripe og Hanto logo. Hva syntes folket?! Mer moderne uten "boksene" på siden?

image.png.6e374cb022fdbbf679431e3641563908.png

Går sakte, men sikkert fremover. 

vasket Diesel tank innvendig. Den var tett, men noe begynnende tæring (alu tank) så pusset ned der d var tæring og la på kjemiske metall. Så holder det en stund til. Så grunnet med alu grunning - klar til montering.

B428DF06-1959-4A8D-A42C-224B3452DAB2.jpeg.059e41067881aaf6cf9395816b9d1990.jpeg

5647519E-E935-44CD-BABC-622F0A1F92EC.jpeg

671BA9BD-24A1-4B2E-884D-6D3DCDB8EAF2.jpeg

Redigert av Wester (see edit history)
  • 2 uker senere...

Skal bli spennende å se om et år, jeg tenker glans og hvordan den motstår temperaturendringer og bevegelse over tid. Om du husker det så kanskje du oppdaterer om et års tid?. Men er det ikke litt kjøling nå om dagene til å få toppglans? Ser ut som om fargen matcher greit. Bruker du rulle og så fordriver eller kun rulle?

• 2 uker senere...

Veldig gøy å se, du gjør god jobb, dette blir bra!

Hanto 24 er båten jeg vokste opp med i Arendals skjærgård fra 1977 og utover, fin båt og mange gode minner. Så nå når jeg etterhvert skal restarte båtlivet for to voksne etter avsluttet seilbåtperiode og oppussing av hus snuser jeg på denne båttypen igjen. Kombinasjonen av klipper baug og krysser hekk er lekker. 

@goodwill, takk! Syntes det er lekre klassiske linjer på den. Helt personlig så syntes jeg den er mye finere enn f.eks. Nidelv 24, og også vesentlig romsligere er min mening. Får se om denne kommer til salg en gang da ;) 

Så var skroget under fenderlist polert opp. Godt fornøyd og kan anbefale den gode gamle  "Autosolen" med poler maskin på det sterkeste på oksiderte/gamle skrog i glassfiber! Er også lagt på voks.

Utvendig så gjenstår nå ett strøk til med blått på dekor/striper, og montere rekker igjen. Nye logo dekaler til sider er bestilt også. 

nyeste.jpg

Gratulere med "ny" båt, for den ser jo ny ut. Må innrømme dette var litt slik "en båt i mengden" for meg men heretter vi jeg kunne skille ut en Hanto 24 fra mengden og faktisk også vite litt om den. Takk for følget i tråden, og godt jobbet :thumbsup:

xr4ti skrev On 28.4.2020 at 15.05:

Skal bli spennende å se om et år, jeg tenker glans og hvordan den motstår temperaturendringer og bevegelse over tid. Om du husker det så kanskje du oppdaterer om et års tid?.

Jeg lakkerte hekken på en båt med Biltema 2 komp polyuretan lakk for ca 3 år siden.

Like fin enda. Samme glans og ingen sprekker. :thumbsup: Brukte lakksprøyte, ikke rulle dog...

Ble fin båten din, godt jobbet!

• 4 uker senere...

Veldig spennede og lese gjennom! flott arbeid! har nå hatt en Hanto 24 i eige i snart en uke, fant ut i går at hele platen mellom kabin og dekksluken i baug er gjennområten, sikkert ikke rart etter 40år med vått tauverk og fukt nede i luken! Blir spennende og se hvordan resten er når jeg begynner med riving idag!  

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...